Avatar billede 4t Nybegynder
15. august 2007 - 07:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Dankort betaling der udløser afsendelse af login

Jeps. Jeg skal bruge et setup, hvor vores lille forening kan opkræve kontigent. Tanken er at man via websitet skal kunne betale årskontigent. Så når det er gået igennem, skal systemet sende den tilmeldte, via E-mail login og password. Der må gerne skabes en liste med indtastede medlemsdata, ligesom det vil være super hvis systemet kan huske det indtastede.

Og... skal jeg bruge en betalingsgateway, noget med en database, tænkte PHP lige var sagen?
Avatar billede morten-vadskaer Praktikant
15. august 2007 - 09:11 #1
PHP vil være fremragende til den løsning - speciel sammen med en SQL-database, f.eks. MySQL.

Og ja, du skal bruge et betalingsgateway. Du kan læse mere om det på www.betaling.dk. Det kan godt gå hen og blive sådan en små-dyr historie. Mon ikke der findes nogle sider, der kan hjælpe jer med at tage imod betalingen for et mindre gebyr? I er jo nok ikke den eneste forening, der kunne tænke jer at modtage betaling online.
Avatar billede jop... Nybegynder
15. august 2007 - 20:06 #2
Fribetaling.dk er faktisk ikke vanvittig dyr.

Jeg vil da gerne hjælpe jer med at lave løsningen.
Avatar billede 4t Nybegynder
23. august 2007 - 21:06 #3
Det er fribetaling.dk hvorfor skulle man vælge det, det ser jo ud til at man alligevel skal have en aftale med pbs?
Avatar billede nielle Nybegynder
23. august 2007 - 21:31 #4
Ved alle betalingsløninger skal man have en aftale med PBS for at de overjovet vil indløse betalinger. Imidlertid udvikler PBS ikke selv løsninger, og derfor skal du have en aftale med nogen som specialicere sig i det.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. august 2007 - 21:41 #5
Du kan da sagtens gøre det selv. At have en betalingsgateway kørende, godkendt af PBS, kræver bare at du har et brand- og tyverisikret serverrum, gerne overvåget 24 timer, med redundante servere, UPS-er, gode forbindelser ud af huset, certifikater til SSL. Det vil koste... hmm... jah, jo det løber lidt op... Hvad var det nu det kostede hos fribetaling.dk ?

Altså: PBS stiller både krav til hosting af betalingsgateway (lidt hen i retning af ovenstående), og til kortindløser.
Avatar billede 4t Nybegynder
24. august 2007 - 07:24 #6
Jeg skulle blot have belyst hvorfor der var "to ting man skulle", det ender nok op med at man vælger et fast CMS system med tilhørende betalingssystem. men hertil - forstår jeg nu - at man alligevel skal have en betalings gateway hos PBS. Så blev jeg lidt klogere herpå.

Men retur til mit oprindelige spørgsmål, nogle der her et fif til en der kan lave dette?
Avatar billede 4t Nybegynder
29. maj 2010 - 12:32 #7
Hvem vil have point?