Avatar billede bomme Nybegynder
30. august 2007 - 14:53 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Readline bruger ikke timeout

Jeg har følgende kode

Try
            SerialPort1.ReadTimeout = 10000
            SerialPort1.Write("AT")
            TextBox1.Text() = SerialPort1.ReadLine
        Catch ex As TimeoutException
            msgbox(ex.tostring)
        Finally
        End Try
Men jeg får ikke en linien ind i textboxen, kun min msgbox med timeout. Hvis jeg derimod indsætter
TextBox1.Text() = SerialPort1.ReadLine når der er recivedata på serialport1 så kommer det ind i tekstboksen, men mit problem er at jeg gerne vil have at programmet ikke fortsætter min sub før der er blevet svaret eller der er timeout på 10 sekunder.

Feks.
serialport1.readtimeout = 10000
serialport1.write("AT")
texbox1.text = serialport1.readline' Skal vente indtil der kommer en linie ind eller vente max 10 sekunder og så lave timeout

Forstår I mig, jeg ved ikke hvorfor den ikke venter af sig selv
Avatar billede bomme Nybegynder
26. september 2007 - 10:06 #1
Lukker
Avatar billede bomme Nybegynder
26. september 2007 - 10:06 #2
lukker