Avatar billede c-lectic-a Nybegynder
04. september 2007 - 20:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Importere font til hjemmeside?

Er der nogen herinde der ved om man kan importere en speciel fontfil til ens hjemmeside?

Altså sådan så man kan skrive med en anderledes font end de "faste" i fx. online editor...

Hvilken type? Tff/ttf eller skal de pakkes som rar/zip-fil...
Avatar billede jokkejensen Novice
04. september 2007 - 20:59 #1
det kan du som udgangspunkt ikke..

Så skal du lave det med silverlight eller flash, de kan begge benytte andre skrifttyper..

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
04. september 2007 - 21:02 #2
Men drejer det sig bare om enkelte overskrifter eller lignende, kan du benytte sifr, som er en blanding af flash og javascript.

TDC gør det her:

http://privat.tdc.dk/

/JJ
Avatar billede trumf Nybegynder
04. september 2007 - 21:02 #3
Man plejer at bruge CSS til at gøre teksten usynlig og bruge et billede til det. Derved finder søgemaskiner det der skal stå alligevel.

Du kan desuden lave et billede "on the fly" ved at lægge fonten op og lave billedet med en billedkomponent.
Avatar billede keysersoze Guru
04. september 2007 - 22:12 #4
det kan faktisk godt lade sig gøre uden flash og snyd - MS startede et projekt der hed WEFT 3 og resultatet med det bliver en font klienten cacher på samme måde som fx et billede og resten er ren css. Det er dog en lille smule tungt og vist ikke helt crowssbrowser.
Avatar billede c-lectic-a Nybegynder
05. september 2007 - 17:08 #5
oki jeg siger mange tak for svarene alle tre.. hvordan deler jeg point ud?
Avatar billede keysersoze Guru
05. september 2007 - 22:32 #6
det skulle have været gjort ved at vi oprettede nogle svar som du kunne acceptere - men nu har du lukket spørgsmålet og selv beholdt point så det er for sent...