Avatar billede offer Nybegynder
07. juni 2001 - 18:06 Der er 10 kommentarer og
15 løsninger

Ny byside

Hej jeg har lavet en \"by-side\" for den lokal by jeg vil gerne høre noget feedback
Hvis der er nolge der har en idé til hvad der skal være på forside kom også gerne med den.
Forningens siden er ikke færdig.

kom med konemtare både til disign og indhold

Adressen er:
www.7250.dk

ps. er der mange der kommer med brugbare komentaer stiler jeg gerne flere poing til rådighed
Avatar billede kinguru Nybegynder
07. juni 2001 - 18:12 #1
Hvad med en anden baggrund, hvid er ikke særlig rar at læse noget på, den skærer i øjne når man læser i længere tid!!! Få et nyt logo, det oppe i hjørnet, du kan jo prøve at få en på eksperten til at lave et! MVH KinGuru
Avatar billede exwhap Nybegynder
07. juni 2001 - 18:37 #2
Teksten i banneret ser ikke særlig god ud, og vil måske være svært at læse for nogen. Der er også lidt grums på logoet og danmarkskortet. Den runde knap med Hejnsvig  er der også lidt grums på. den der counter4all skulle vel ikke kunne fås i en anden farve? Ellers sættes ind der hvor der er hvidt. Der hvor der stor hvem siden er lavet af tror jeg det ville se rigtig godt ud hvis den havde en hvid baggrund.
Banneret kan måske også centreres. Info knappen skal lige laves lidt mere rund. Bare nogle forslag :-) Måske fjern den der rimelig tykke blå border og skift den ud med en lidt tyndere end.
Avatar billede padde Nybegynder
07. juni 2001 - 18:39 #3
Du bruger for mange forskellige farver, og  så ryger overskueligheden i designet.
Din skrift i logo/bannere er meget pixelerede, og kunne laves bedre.
Dine giffer er grumsede i kanterne, hvor de skulle være gennemsigtige.
Siden er utrolig langsom... så jeg opgiver at skrive mere :)
Avatar billede qzar Nybegynder
07. juni 2001 - 18:44 #4
Er det noget du har fået penge for at lave?? Det ser ikke specielt proffeionelt ud men siden er meget brugervenlig. Den ligner måske lidt for mange andre sider på nettet. Som de andre skriver er der lidt grums i logoet i højrehjørne.  Sæt banneret i toppen ind på miden(center). Der er også lidt grums omkring det lille billede ud for teksten hejnsvig i menuen.  Det var sådan set det

-Jonas
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
07. juni 2001 - 18:54 #5
Farvevalget er meget uheldigt - det betyder meget at have den rigtige farvesammensætning.
Da det er en byside - skal du også tænke på dem som måske ikke ser så godt - derfor igang med farvelade igen!
...og forresten check lige satvningen, f.eks.: \'Anfabetiske\' !!!!!
Avatar billede ujdesign Nybegynder
07. juni 2001 - 19:41 #6
Smag og behag kan jo altid diskuteres, men at farven på \"Rekal Møbler\"-logoet passer meget dårligt til de grønne farver på siden er helt sikkert.
Men ellers er siden da meget overskuelig.
PS Få en til at læse korrektur, - det kniber lidt med stavningen.
Avatar billede sukos Juniormester
07. juni 2001 - 23:35 #7
Der er lidt \"ged\" i din kode. Når jeg loader den i Ns 4.7 er højre kolonne røget ned i bunden.

Erhver skal vel være Erhverv
Avatar billede elisabeth Nybegynder
08. juni 2001 - 09:00 #8
Jeg synes funktionaliteten på dit site er i top, den er brugervenlig og gennemtænkt med hensyn til funktionalitet. MEN Hold da kæft, hvor er den grim og fuld af stavefejl. Prøv at arbejde mere kontruktivt med designet med et udseende der mere svarer til trenden i dag i stedet for 1. generations hjemmeside look. Det er mere behageligt for en bruger at se på nogle afdæmpede farver end farver der skriger til hinanden. Prøv at se designet på følgende sider; www.prodic.dk  www.mongo.dk www.comon.dk og surf rundt og finde et godt look.
mvh Elisabeth
Avatar billede microtec Nybegynder
08. juni 2001 - 09:26 #9
Det er ikke lige min smag. Jeg bryder mig ikke om dit farvevalg. Farverne passer efter min mening ikke sammen. De virker skrigende. Desuden er det svært at læse den hvide skrift på den baggrundsfarve.
Dine banner og logo er hakket. Husk at benytte \"antialias\" når du laver tekst i bit-map billeder.

Det virker noget kedelig med al den tekst. Kunne du ikke \"peppe\" det lidt op med nogle foto fra byen.

Det tager utrolig lang tid at hende de enkelte sider (selv på ADSL). I ventetiden får man en helt hvis skærm.
Avatar billede ralphitz Nybegynder
08. juni 2001 - 11:39 #10
Den allervigtigste feedback som du har fået fra de andre også, og som du bør få gjort noget ved på den ene eller den anden måde:
FÅ LÆST KORREKTUR! - hvis du ikke selv kan stave (hvilket der ikke er noget galt med), så få nogen til at læse korrektur. Der er MANGE stavefejl. Det hæmmer læseligheden enormt!

Navigationen på din side virker umiddelbart rigtig fornuftig. Men det er svært at sige om en bruger hurtigt finder frem til den ønskede information, eller om den information overhovedet er der.
Derfor: hvis du har økonomi, tid, lejlighed o.s.v. til det (og ikke har gjort det i forvejen :), så få lavet en eller anden form for undersøgelse hos dine brugere.

Fonte: Der er en grund til at langt størstedelen af alle sites bruger Verdana som font. På papir er en gylden tommelfingerregel at alt brødtekst skal være en serif font (som f.eks. Times New Roman). På en skærm er det imidlertid en lidt anden historie ... læseligheden bliver meget større hvis du vælger at bruge en sans-serif font (f.eks. Arial, Verdana, m.fl.)

Desværre bærer siden for meget præg af amatør-kog-sammen-snask ... ryd op og simplificér - især stilmæssigt!

PS: Jeg havde ikke store problemer med hastigheden.
Avatar billede microtec Nybegynder
08. juni 2001 - 12:02 #11
Jeg testede lige hastigheden igen (ralphitz havde ikke problemer).

Jeg får hvid skærm i 3-5 sek. hver gang jeg skifter side. Det føles som lang tid.
Jeg forstår heller ikke årsagen, da du jo ikke har grafik på siderne, kun tekst.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
08. juni 2001 - 12:29 #12
I højre rubrik har du en vejrudsigt, som du henter fra en anden hjemmeside.
Selvom du gør opmærksom på hvor du henter den fra, er det ikke lovligt, med mindre du har en aftale med dem.
Mange tror det er nok at sætte kildeangivelse på - det er det ikke!
Avatar billede offer Nybegynder
08. juni 2001 - 19:35 #13
fotograf  > Alt det \"vejr\" der er på siden er taget fra side der selv har stilet det til rådighed for andre hjemmesider.
Det samme er gælden med nyheder.

sukos > jeg har selv lige set det i N 4.7 og skal nu igang med at finde fejlen.

Stavining > jeg ved godt der er problemer med stave fejl på siden det er noget af det jeg er igang med nu

Hastig > jeg har selv op levet det jeg bruger SSI på siden kan det gøre noget.

Jeg vender snart tilbage med uddeling af point.
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. juni 2001 - 13:05 #14
forslag til forside:
Et kort over kommunen (low-res så det loader hurtigt) med image map i så man kan klikke på et par landemærker og komme til en side om dem (eg. campingpladsen, vikingegravpladser, rådhuset,...) ikke for mange, bare så der er noget at klikke på ( som byen er stolt af :-)).

Centrer banneret over midt-kolonnen. Ellers en fin fordeling af tekster og billeder. Jeg kan især godt lide menuen tilvenstre.

kolonnen tilhøjre er fuld af ligegyldigt bløp. Selve kolonnen er god og giver balance, men prøv og se om ikke du kan finde noget bedre at fylde i den.

Undgå .png billeder. .gif\'er fylder som regel mindre, og desuden er der stadig mange browsere der ikke forstår .png

Min Ven! ( <META NAME=\"Generator\" CONTENT=\"Stone\'s WebWriter 3.5\"> )

Jep. Gør noget ved den stavning, den er sølle. Men \"fyrtræsspecilist\"! er det dig eller annoncøren)

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. juni 2001 - 13:08 #15
PS: skrot den der \"counter4all\" counter. der er mange bedre hvor man ikke skal sætte sådan et grimt banner ind på siden.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
12. juni 2001 - 13:16 #16
>Alt det \"vejr\" der er på siden er taget fra side der selv har stilet det til rådighed for andre hjemmesider. Det samme er gælden med nyheder.

Den holder da vist absolut ikke, prøv selv at kigge på deres side:

Copyright

E-magasin.dk\'s indhold er beskyttet af loven om ophavsret. Det er ikke tilladt at kopiere, reproducere, re-transmittere eller videredistribuere materiale i noget medie uden forudgående tilladelse.

Du kan frit link til vores sider, så længe dette gøres på en sådan måde at det er tydeligt at det er e-magasin.dk\'s materiale. Framing af indholdet er IKKE tilladt. Man kan frit bruge vores overskrifter og andre oplysninger der er stillet til rådighed via. scripts (se webmaster sektionen). Vi forbeholder os ret til at afvise ethvert ønske om at linke til os, og i så fald skal alt materiale vedrørende e-magasin straks fjernes.

Overtrædelse vil medføre politianmeldelse og retsforfølgelse efter gældende dansk lovgivning.

...og du benytter absolut framing!
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
12. juni 2001 - 13:18 #17
UPS - undskyld

jeg havde ikke set den lille kommentar om webmaster-sektion

..undskyld
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. juni 2001 - 13:25 #18
\'http://www.7250.dk/baneglimt/\' giver 404 fejl. Pinligt for en webdesigner :)

ingen grund til at skrive  Fax:  Email:  hjemmesider:  ved addresser hvor der ikke er nogen.

for mange \"tomme\" bogstaver i alfabetet. Nøjes hellere med blot en alfabetisk ordnet liste, indtil de fleste bogstaver er befolket.

mvh JakobA
Avatar billede xzxzx Nybegynder
13. juni 2001 - 15:03 #19
Den ser ikke specialt køn ud!
Her er lidt at arbe´jde med:
- Grimt banner (hvofor har alle side idag et banner?)
-Andre farver.
-Der mangler et eller andet i menuen.
-En anden linkover funktion!

Test:
1024x768
IE 5.5

===============================
Mvh - Casper S
http://users.theroom.dk/xzxzx/

Avatar billede 7th Praktikant
15. juni 2001 - 08:29 #20
Ikke særlig prangende...
Undskyld, men en skrækkelig grøn farve er bruges.
Det store banner er alt for ... hhmmm ... ikke særlig pæn måde angår stil og tekst.
Mouseovermetoden kunne også ha været lavet lidt mer fiks...
Og så er der utrolig mange stave og formuleringsfejl på dine sider. Ikke just godt for en byside.
Noget andet, på kortet er der en stor gul prik, hvor jeg går ud fra byen ligger. Prikken er alt alt for stor. Lav istedetfor et andet kort med en mer brugervenlig grøn farve, og så en lille synlig blå/rød/sort prik.

Alt i alt 6 @ 13.
Avatar billede foodear Praktikant
15. juni 2001 - 08:34 #21
Hej
Hvis du mangler hjælp til korrekturlæsning så lad høre fra dig

/Foodear

03@13
Avatar billede plaf Nybegynder
04. august 2001 - 23:12 #22
Hmmm ja, den er galt med stavningen - hvis det er svært for dig, så prøv at sætte teksten ind i f.eks word og brug stavekontrollen...

Synes nu heller ikke siden er for køn, men jeg kan på den anden side også godt huske den første jeg lavede (uha uha!)

Nå, men her skulle så følge nogle konstruktive forslag:

Find nogle farver, der harmonerer og arbejd med dem.

optimér din grafik. Ikke kun fil-størrelserne, men også udseenet. Hakker er grimt!

Det er fint med mouseover på linksene, men hvis hoover-effekten er sort, synes jeg også at aktivt link skal være sort.

På siden \"Borgeren\", troede jeg at det med sort var links. Det var det ikke... Linksene står øverst. Fjern disse links øverst (på alle undersiderne) og gør i stedet de sorte ord til links.

Der er lidt at gå igang med, men man skal jo starte et sted!

/Plaf
Avatar billede offer Nybegynder
28. august 2001 - 07:46 #23
hvad gjorde jeg gal jeg ville give jer alle 50 poin fordi jeg har været langsom til at svare men det var kun de 2 første der fik poin så jeg opretter et nyt spørsmål og giver de resteren poin.
Avatar billede foldager Novice
28. august 2001 - 07:56 #24
Offeret glemte at linke til skatten
http://www.eksperten.dk/spm/102986
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. august 2001 - 19:56 #25
Man kan ikke give flere points end der er afsat til spørgsmålet, så det var kun de første hundrede der blev givet.

på spørgsmål du ikke har accepteret er der et link \"afsæt flere points\" du kan klikke på og justere antallet af afsatte points før der fordeles.

Ps: info, ikke kritik, med dit generøse spm http://www.eksperten.dk/spm/102986 får jeg jo mage flere pnts end forventet. tak for det :-))

mvh JakobA