Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
19. september 2007 - 17:59 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Finde en kode på et gammelt styresystem som stadig ligger på comp

Jeg inst windows på et andet drev på computeren og nu mangler jeg en kode til et program fra den gamle instalation som stadig ligger på computeren. Det er ikke muligt at starte den gamle windows op fordi der er noget galt med boot.ini.

Er det muligt at gå ind i Registrings databasen og finde koden???
Avatar billede haverslev Novice
19. september 2007 - 18:38 #1
Koden til hvilket program?
ligger den gammel windows på en anden partition/Harddisk ?
Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
19. september 2007 - 19:35 #2
jeg har købt nero 6.0 men kode kan jeg ikke finde. Det gamle Windows ligger på d: en anden partion end den jeg kører windows fra nu e:
Avatar billede plx Nybegynder
19. september 2007 - 20:01 #3
regdatabasen ligger spredt i flere filer i \system32\config mappen

local_machine\software ligger i software-filen. Den kan du fiske frem fra den gamle installation, og indlæse i regedit (load hive)
Avatar billede haverslev Novice
19. september 2007 - 20:07 #4
Start > Kør, skriv: regidit
Find HKEY_Local_MACHINE
Find mappen Software og klik på + udfor denne
Klik på + udfor mappen AHEAD
Klik på + udfor NERO BURNING ROM
Klik på mappen INFO
Nu skulle du gerne i højre side kunne se en linien der hedder SERIAL6
DB-Klik på den og der står nr.
20. september 2007 - 08:22 #5
<haderslev>: Så får han(?) jo info fra den nuværende RegDatabase. Det skal jo være fra den (syge?) gamle instalation ???
20. september 2007 - 08:22 #6
Avatar billede plx Nybegynder
20. september 2007 - 14:25 #7
dr1, det værktøj viser vel oså kun info fra den nuværende installation?

En kombination af det jeg skrev med indlæsning af den gamle hive i regedit, og så det fra haverselv, burde virke
20. september 2007 - 15:06 #8
"...info fra den nuværende installation..." - jeps
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2007 - 14:00 #9
http://www.magicaljellybean.com/

det her program skal nok fortælle dig koden til dit  styresystem og office
Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
23. september 2007 - 21:20 #10
Hvad menes med (Load hive)  ???
23. september 2007 - 21:52 #11
<treatmenice>: Ja - på det NUVÆRENDE system! Spørger ønsker koden fra den GAMLE system...

<steffenbloch>: Tja- jeg kender ikke noget trix... Andet end med "vold og magt" forsøge at få det gamle system op at køre og SÅ ovenstående værktøj(er) ...
Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
23. september 2007 - 22:13 #12
Jeg synes også at det er en lang og besværlig prcess man skal i gennem, og med meget stor sansynlighed for at man smadre det hele :)
Avatar billede plx Nybegynder
23. september 2007 - 22:17 #13
i regedit, ved markering af HKEY_LOCAL_MACHINE, kan du i filmenuen indlæse en hive. Du indlæser så software-filen. Så kan du finde SERIAL6 efter haverslevs opskrift
Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
01. marts 2009 - 11:07 #14
Smid et svar i 2 og i deler point.
Min fejl at jeg ikke har fuldt op på dette spørgsmål
Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
01. marts 2009 - 11:09 #15
karise_larry
plx
Avatar billede haverslev Novice
01. marts 2009 - 11:15 #16
Jeg vil da gerne høre/se din løsning :)
01. marts 2009 - 11:32 #17
Ping...
(Det var et [svar] ?)
Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
01. marts 2009 - 11:35 #18
Jeg fik det ikke lavet. Kunne ikke finde koden :(
Avatar billede haverslev Novice
01. marts 2009 - 11:38 #19
Ok, hvorfor så give points, når du ikke har fået det løst?
Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
01. marts 2009 - 12:03 #20
Mest fordi at jeg ikke har fået svaret tilbage.
Også bryder jeg mig heller ikke om de folk som ikke kan afsætte point til de folk som har brugt tid på at besvare spørgsmålet, selv om de måske ikke helt har fået løst problemet. Hvis der arbejdes lang tid men problemet så kan det vel altid løses ???
Avatar billede haverslev Novice
01. marts 2009 - 12:23 #21
Det er altsammen fint nok, men hvis man vil give points fordi folk har brugt tid på det, og det alligevel ikke er løst, så er alle kommentarer/svar jo brugbare og så skal alle vel have points for det. (nej jeg ønsker ikkke points)

Men det jeg mener med, IKKE at give/uddele points, er at der i en søgning af:
"Finde en kode på et gammelt styresystem som stadig ligger på comp"
i eksperten søgefelt, og kommer frem til dette spørgsmål, så er der xx antal accepterede svar som en bruger evt. kan se og tror det er løst - hvorimod hvis du selv havde skrevet til sidst i spørgsmålet og accepteret det svar
"Jeg fik det ikke lavet. Kunne ikke finde koden "
Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
01. marts 2009 - 12:34 #22
ja ok det kan jeg godt se og er faktisk et godt argument :)
Er taget til efterretning. Go weekend