Avatar billede serverservice Praktikant
20. september 2007 - 19:14 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Share på windows XP har max 10 forbindelser udefra

Hvem ved hvordan man omgår problemet med at en xp (webserver) har max 10 mulige forbindelser fra andre pcér ?

Det er på en skole hvor de har fået oprettet fællesdrev - men jeg kan kun oprette 10 forbindelser til xp (webserveren)

De har allerede et fællesdrev som de connecter til på alle 20 andre pcér - så det undrer mig hvordan den begrænsning ændres ?

på forhånd tak ...
Avatar billede haverslev Novice
20. september 2007 - 19:48 #1
Avatar billede serverservice Praktikant
20. september 2007 - 20:43 #2
Hej og tak for linket - jeg er ikke helt sikker på om det er løsningen da det forøger antallet af connections via browser og ikke systemet, men jeg har stadig bru for det selvom jeg også mangler via systemets sharing.
iflg.l http://support.microsoft.com/kb/314882
Men kom bare med et svar - jeg er da noget af vejen nu
Avatar billede haverslev Novice
20. september 2007 - 21:19 #3
Avatar billede serverservice Praktikant
20. september 2007 - 21:33 #4
Ja og det står rigtigt nok i artiklen at der er max limit 5 til xp home og 10 til pro versionen. Derfor ms anbefaler at opgradere til server
jvf. "For Windows XP Professional-based computers, the maximum number of concurrent network connections that are allowed is 10. This limit includes all transfer and all resource share protocols. For Windows XP Home Edition-based computers, the maximum number of concurrent network connections that are allowed is 5. This limit is the number of sessions that can be hosted at the same time from other computers. Therefore, we cannot use the administrative tool usage to connect to the system from a remote computer."

Jeg ser på mulighed for at anvende webdav eller ftp til at share mapperne ud - ellers ved jeg ikke hvad man kan gøre.
Avatar billede haverslev Novice
20. september 2007 - 21:43 #5
Server !
Hvis du mangler en god server, så sig lige til - har en Compac Proliant DL360 19" rackserver med en 72,8Gb ultra 320 scsi disk (15K), stående og den er klar til at få f.eks SBS 2003 installeret - kan erhverves billigt ;-)
Avatar billede serverservice Praktikant
20. september 2007 - 21:55 #6
Som sagt har jeg oprettet spørgsmålet for at få et problem løst med max 10 forbindelser til netværks share - og det er ikke hardware jeg mangler lige nu men en måde at gøre det på.
Avatar billede xkastrup Nybegynder
26. september 2007 - 17:54 #7
Du kan prøve at hente nLite (http://www.nliteos.com/download.html) som er beregnet til at lave customized xp cd'er med, hvor du kan fjerne xp programmer fra xp cd'en og lægge SP2 og hotfixes ind så du slipper for at update xp hver gang du har formateret din pc
Ved at der er et sted hvor du kan lave "Maksimum antal ufuldendte samtidige forbindelser (TCP/IP patch) om fra 10 til max 16777215
Hvis du er intreseret kan jeg sende en guide, bare smid en email..
Det kræver bare du har en xp cd, og at du er med på du skal installere xp igen..
Kender ikke andre måder, men du må da godt vente og se om der kommer et bedre måde at gøre det på
Avatar billede plx Nybegynder
26. september 2007 - 18:01 #8
Antallet af ufuldendte tcp forbindelser er noget helt andet, og skal ændres i en binær fil, tcpip.sys.
Avatar billede serverservice Praktikant
26. september 2007 - 18:28 #9
Jeg siger tak for de mange forslag. Jeg må blot konkludere:
1. at xp pro er begrænset til 10 forbindelser til share over netværk
2. Som webserver kan den udviddes til max 40 forbindelser i iis - (haverslev)

Der er selvfølgelig lidt point for haverslevs link som har løst halvdelen af mit problem. Vi må bare konkludere at xp ikke egner sig som server eller webserver - jeg havde desværre ikke noget valg da det var et projekt på en skole hvor der kun var xp til rådighed.