Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. september 2007 - 11:11 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

Ricoh 4410NF netværks printer/skanner/fax virker ikke

Hej.

Sidder med en Ricoh 4410NF netværks printer/skanner/fax maskine som ikke vil få netværks kontakt.

Er koplet i en ST Lab Broadband Router som virker (Testet), men det er som om printeren ikke tar i mod IP adresse.
Kan se i DHCP listen at den ikke er listet op der.
Printeren giver advarsel om netværksfejl.

Nogen som kender til denne printer og ved om noget spesielt som må gøres, eller om den kræver spesielle netværks indstillinger for at virke??
Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. september 2007 - 11:13 #1
cat 5 kaplet er også testet
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. september 2007 - 11:22 #2
Har maskine kørt tidligere?

Normalt går man jo ind og giver printeren en fast IP adresse...
Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. september 2007 - 11:39 #3
Jeg ved ikke så meget om printerens tidliger liv, da vi er i gang med at rive en bygning  og tidligere eier har ikke taget den med sig.
Er godt muligt at nætværkskortet er defekt i den.

Desværre ligger der ikke noen Manual på ricohs hjemmeside, kun drivere.....og dem kan jeg jo ikke bruge før printeren modtager IP adresse.
Finder ikke nogen nætværks indstillinger på selve printeren heller??
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. september 2007 - 11:59 #4
Så er jeg meget sikker på at tidligere ejer har sat en fast IP adresse i den, og det er derfor du ikke kan tilgå den.

Har du mulighed for at finde MAC adressen på kortet? - så kan du muligvis bruge ARP til at give en anden IP adresse...
Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. september 2007 - 16:03 #5
Skal se på Mandag, printeren står på arbejdes plassen og jeg er i fuld gang med weekend :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. september 2007 - 16:08 #7
Linket virker desværre ikke, kan jeg se...

Men man kan gå på http://www.ricoh-support.com/enduser/downloads/ og vælge den under "Fax".
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. september 2007 - 16:10 #8
...Desuden er det, så vidt jeg kan se, kun printerdrivere der kan hentes - ikke manualer.
Avatar billede smikkel Nybegynder
24. september 2007 - 16:40 #9
Nej man ikke hente manualer mere hos Ricoh, hvorfor ved jeg nu ikke. Da jeg køret og lavede Kopi/print hos Gestener/Ricoh kunne man godt..
Avatar billede smikkel Nybegynder
24. september 2007 - 17:42 #10
Fandt lige manual i USA til godt nok til en 4410
http://www.ricoh-usa.com/downloads/manuals/fax/fax4410l.pdf
Avatar billede bojohansen Nybegynder
24. september 2007 - 21:18 #11
Var inde og kigge på den usa side tidligere, men der henvises bare til NIC manualen :-(

Utroligt dårligt at manualerne ikke ligger online på alle deres maskiner.....

Men men får jo bare google noget mere
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. september 2007 - 07:58 #12
Hvad med selve displayet og tasteturet - kan du ikke komme ind i opsætningen på den, og se hvad IP adressen står til?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
25. september 2007 - 09:43 #13
Nej det er det jeg ikke fatter, finder ikke noget som helst som har med IP/LAN config og gøre?

Men er jo godt muligt at net kortet er brændt, derfor de ikke har taget den med sig....men ofte forlader de utroligt meget som ikke fejler det mindste.
Står flere monster printere med op til 7 bakker her i bygget, masser av litt ældre PC'er og alt muligt andet dill dall.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. september 2007 - 09:44 #14
Og du kunne ikke se MAC adressen, så du kunne ARP´e den?
Avatar billede smikkel Nybegynder
25. september 2007 - 11:09 #15
Hvis du går ind på side 380, der stå hvordan du kommer ind printer setup og det er ens for alle RICOH maskiner. Og den skal bruge en fast ip via en hub eller et kryset netkabel... Mac adressen står ved siden af net stikket på en hvid label...
Avatar billede bojohansen Nybegynder
25. september 2007 - 12:41 #16
Hmmmmmmmm har demonteret net kortet, ingen OP2 jumper til at resette det med, ingen klistermerker med MAC adresse, heller ikke ser det ud til at være printet MAC adresse på nogen af komponenterne.

Går jeg ind i "Bruker Hovedmenu"(Norsk Printer dette) mangler jeg menu punkt 3, har altså
1) Tæller/Counter
2) Fax funktioner
3) MANGLER
4) Sprog, som er sat til Dansk

Tænder jeg printeren uten net kortet i får jeg fejl 10-04 med det samme, med kortet i får jeg fejl 10-56 som indikere No WINS server found

Hmmmmmmmm, jeg skal måske installere noget før printeren vil reagere? men den må jo for faen da først få IP af min Router??

Kan jeg resette hele Printeren til Factory Default?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
02. november 2007 - 10:10 #17
Smid nogen svar så vi kan få lukket her :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. november 2007 - 11:01 #18
Ingen løsning, ingen points :-) - jeg springer over...
Avatar billede bojohansen Nybegynder
02. november 2007 - 11:19 #19
Jo Ole, jeg gir altid point til deltagere selvom løsningen ikke blir fundet, så venligst læg et svar ;-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. november 2007 - 12:47 #20
Jammen så takker jeg på forhånd...
Avatar billede bojohansen Nybegynder
02. november 2007 - 15:39 #21
Så mangler vi bare smikkel :-)
Avatar billede smikkel Nybegynder
06. november 2007 - 17:21 #22
Jeg kommer her  ;-)
Avatar billede smikkel Nybegynder
06. november 2007 - 17:31 #23
takker selv om jeg rigtig kunne hjælpe