Avatar billede hobbez Nybegynder
24. september 2007 - 11:59 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Logo/headline skubber design

Vedr. www.rob.dk - problemer med Internet Explorer 6.0 og en style.

Se www.rob.dk: Som det fremgår 'svæver' logo og overskift langt over indholdet.

Jeg har indkredset problemet til disse to styles, som vedrører mit logo og overskriften:

#header {
    height: 60px;
    }

#logo {
    height: 330px;
    float: left;
    }

Logoet er 330px højt.

så ser det fornuftigt ud i IE 7.0 samt Firefox, men i Internet Explorer 6.0 går det galt: Venstre kolonne (menuen) centreres, og skubber midterkolonne (indhold) og højre kolonne ned under sig, så siden bliver laaaaaaaaaaang :o(

For en god ordens skyld: Min venstre kolonne HAR en "float: left;"

Hvis jeg ændre ovenstående til fx.:

#header {
    height: 330px;
    }

#logo {
    height: 330px;
    float: left;
    }

Så ser det pænt ud i alle browsere BORTSET fra at der kommer et mellemrum på de 330 pixel mellem logo/overskrift og selve indholdet (kolonnerne).

Altså har jeg ændret tilbage til :
#header {
    height: 60px;
    }

#logo {
    height: 330px;
    float: left;
    }

Hvor det altså går galt i IE 6.0.

Hvorfor?

/Rob
Avatar billede hobbez Nybegynder
24. september 2007 - 14:48 #1
Hmm, jeg kan se det nu fucker i alle browsere :o(

Hvad er der galt?

/Rob
Avatar billede hobbez Nybegynder
24. september 2007 - 15:03 #2
Duh, fandt ud af det.

Jeg har forsøgt at sætte bredden som højde. Spørg lige om jeg føler mig dum :o)

Satte højden til grafikhøjden + 10 pxel, og problemet var løst:

#header {
    height: 140px;
    }

#logo {
    height: 140px;
    float: left;
    }

Sjovt, som man kan stirre sig blind på et problem.

/Rob