Avatar billede jeveko Nybegynder
28. september 2007 - 12:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sme server + ldap og ipcop

I Sme server er der opsat en ldap server.

I ipcop er der tilføjet udvidelsen Advance Web Proxy http://www.advproxy.net/ det er så meningen at sme server skal fungere som ldap server for ipcop som er på firewall serveren.

slapd.conf ser sådan ud

# Copyright (C) 1999-2006 Mitel Networks Corporation
#------------------------------------------------------------

include        /etc/openldap/schema/core.schema
include        /etc/openldap/schema/cosine.schema
include        /etc/openldap/schema/inetorgperson.schema
include        /etc/openldap/schema/nis.schema
include        /etc/openldap/schema/redhat/rfc822-MailMember.schema
include        /etc/openldap/schema/redhat/autofs.schema
schemacheck    off
allow bind_v2
database        ldbm
suffix          "dc=misbhaven,dc=dk"
directory      /var/lib/ldap
rootdn          "cn=root,dc=misbhaven,dc=dk
rootpw          {SSHA}q7gW1qWQmO6Hk0BVgqFW3LMv0YTqPSOV
#rootpw        TAAWMA57/Cwt87Wg1JmvaQuzm5pvFt9MrVOmlfmoKODOXtJ5Sv5earMdrx288yfnoq9yJ94GwxS5
# Indices to maintain
#index  objectClass                            eq
index  objectClass,uid,uidNumber,gidNumber    eq
index  cn,mail,surname,givenname              eq,subinitial

og jeg har så i ip cop sat flg.

Base DN:dc=misbhaven,dc=dk
LDAP type:LDAP verions 3
LDAP Server:192.168.1.3
Port: 389
Bind DN username:cn=root,dc=misbhaven,dc=dk
Bind DN password: ********

når jeg så sætter i internet explore sætter proxy til ipcop, kommer den og spørger om brugernavn og password.

men uanset hvilken bruger, som er lavet i sme server manager, jeg prøver med , virker det ikke, helelr ikke adminstrater brugeren og root bruger på selv linux system virker.

Gør jeg noget galt?
Så vidt jeg har læst brude det virke.
Avatar billede jeveko Nybegynder
02. oktober 2007 - 11:18 #1
Det jeg prøver er at få sme server til at køre en ldap server go det ser ud til at funger, ihvertfald kan den hente addres bøger i horde webmail og phpldapadmin kan vise strukturen.

Det er så meningen at ipcop udvilde Advance Proxy skal bruge sme serverens ldap servere til at tjekke om bruger må gå på nettet.
Avatar billede janomel Nybegynder
30. december 2007 - 20:43 #2
Fik du det noget siden til at virke??
Avatar billede jeveko Nybegynder
31. december 2007 - 12:33 #3
Nej, fik de ikke til at virke.
Avatar billede janomel Nybegynder
31. december 2007 - 18:35 #4
Er du så gået over på en anden løsning? Og har du stadigvæk din IPcop?
Avatar billede jeveko Nybegynder
12. januar 2008 - 14:22 #5
Vi havde prøvet Feodora til køre med ldap server, og prøvet køre deres egen ldap ligne serve,r men det virkde heller ikke.