Avatar billede arohde Nybegynder
28. september 2007 - 22:54 Der er 8 kommentarer

Flytte filer fra Windows 98 til Vista

Hej

Jeg skal flytte data fra mine forældres oldgamle computer med Windows 98 til en nyindkøbt bærbar med Vista.

Sidst jeg forsøgte at flytte filer (der var for tunge til mail) fra deres computer, ville jeg bruge min usb-stick, men Windows 98 understøtter tilsyneladende ikke usb-sticks (mener også jeg tjekkede Eksperten for gode råd, og det lød som en noget kompliceret sag at få usb-stick til at kommunikere med Windows 98)...

Nogen gode forslag til, hvordan jeg nu får flyttet deres filer fra den gamle computer til den nye?? Jeg går nemlig heller ikke ud fra, at min eksterne harddisk understøttes af Windows 98, når sticken ikke gør. Kan man koble den nye bærbar direkte til den gamle computer - og hvordan?

God weekend! :-)
Avatar billede x-man--dk Nybegynder
28. september 2007 - 23:42 #1
Hejsa.

Har du nogle win98 drivere til din eksterne harddisk, for så skal du bruge dem.
Hvad for en ekstern hd har du?
Avatar billede morhan Novice
29. september 2007 - 00:31 #2
Hvis du har netkort i begge computere, og et netkabel...
Avatar billede arohde Nybegynder
29. september 2007 - 14:28 #3
Min eksterne harddisk hedder Western Digital (80 GB). Jeg kan ikke huske, om der fulgte en cd med, men jeg må prøve at kigge i mine gemmer...
Avatar billede arohde Nybegynder
30. september 2007 - 21:32 #4
x-man,
jeg har ikke en cd til min eksterne harddisk, kan man finde en driver på nettet, der kan få windows 98 og western digital ekstern harddisk til at tale sammen?
Avatar billede arohde Nybegynder
30. september 2007 - 21:33 #5
morhan,
kan du uddybe lidt?
Avatar billede x-man--dk Nybegynder
30. september 2007 - 21:49 #6
det kan jeg.

Er der netkort i begge computere? For så kan man via et krydskabet overføre alle ting, fra den ene computer til den anden computer.

Eller er de begge på internet via en router?
Avatar billede arohde Nybegynder
01. oktober 2007 - 09:18 #7
Øh, lige nu går den gamle computer på nettet via et netkabel... Den nye skal sættes op til trådløst netværk via nyindkøbt router...
Jeg tror bestemt ikke der er netkort (altså det der bruges ved trådløs opkobling, ik) i den gamle computer. Så kan man ikke, eller?
Avatar billede x-man--dk Nybegynder
01. oktober 2007 - 17:53 #8
I den nye router du køber, kan du muligvis også tilslutte den gamle pc via et kabel.

For så skal du dele den mappe eller drev som du vil flytte filer fra.