Avatar billede madeira Nybegynder
06. oktober 2007 - 11:30 Der er 37 kommentarer

Trådløs internet tilsluttet - men ingen internet.

Jeg har en trådløs Router. en 54mbps wireless router WGR614 v6. Jeg har tilsluttet den, og installeret netværket på den. Jeg får også afvide der er forbindelse, og signalet er udmærket, problemet er så istedet at jeg bare får en "Siden kan ikke vises" når jeg åbner min browser. Jeg har tjekket at stikkene sidder som de skal, og det ser de ud til de gør. Nogen der har et svar på hvad der kan være galt?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
06. oktober 2007 - 12:48 #1
hmmm, firewall der blokerer?

ellers check på din maskine at den har fået:
1) en ip
2) en gateway
3) en(eller flere) dns

start --> kør --> skriv CMD og tryk ok --> skriv IPCONFIG /ALL og tryk enter
Avatar billede madeira Nybegynder
06. oktober 2007 - 12:52 #2
Jeg har fjernet firewall, den har en ip og en standardgateway, er ikke helt sikker hvad er en dns?
Avatar billede madeira Nybegynder
06. oktober 2007 - 12:54 #3
Skal lige sige, at standardgateway, dhcp og dns alle har den samme adresse, er det korrekt? og min ip adresse har samme nummer bortset fra sidste tal.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
06. oktober 2007 - 13:10 #4
det ser rigtigt ud, dns er det  der omsætter domæne navne til ipadresser
f.eks hedder www.dr.dk --> 195.137.94.128

men tilbage til dit problem:
hvilken udbyder er der tale om
Avatar billede madeira Nybegynder
06. oktober 2007 - 13:16 #5
Netgear fra TDC. Men under Windows IP-konfiguration står der

Værtsnavn: og så navnet
Primært DNS-suffiks - Blankt
Nodetype - Ukendt
IP-routing aktiveret - nej
WINS-proxy aktiveret - nej.

Er det korrekt?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
06. oktober 2007 - 13:29 #6
jeps det er korekt

på din netgear, er der lys i WAN
Avatar billede madeira Nybegynder
06. oktober 2007 - 13:34 #7
Power-indikatoren lyser, wireless og internet lyser også, det er de tre som lyser.
Avatar billede jimsim Nybegynder
06. oktober 2007 - 13:34 #8
Har du sat krypteringen op? Og hvis hvilken? Man kunne i første omgang sikre at der er forbindelse mellem router og netkort ved ikke at bruge kryptering. Og derefter arbejder videre med at få sat krypteringen op når man var sikker på at forbindelsen var der.
Jeg har oplevet et par gange at hvis man har ændret på krypteringen et par gange kunne der ikke oprettes forbindelse. Selvom alt var sat korrekt op. Hvis man så reset'te rounteren/AP, konfigurede igen fungerede det perfekt.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
06. oktober 2007 - 13:43 #9
@jimsim, computeren har jo fået ip adr, så den del af forbindelsen er i orden
ok, hvad med lamperne på dit modem
Avatar billede madeira Nybegynder
06. oktober 2007 - 13:52 #10
Hmm.. I mit modem er der lys i power lampen og i m1. Den i m1 blinker orange.
Avatar billede madeira Nybegynder
06. oktober 2007 - 14:04 #11
Eller.. Det var vidst det forkerte. Der er lys i power, lan 1, lan 2 og lan 4 og adsl
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
06. oktober 2007 - 14:07 #12
hmmm prøv lige start --> kør --> skriv CMD og tryk enter --> skriv PING GOOGLE.DK og tryk enter
får du en ipadresse og fire svar, eller får du time out
Avatar billede madeira Nybegynder
06. oktober 2007 - 14:10 #13
Jeg fik 4 svar ja.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
06. oktober 2007 - 14:11 #14
ok, hvilken firewall bruger du
Avatar billede madeira Nybegynder
06. oktober 2007 - 14:13 #15
Jeg har taget firewall fra. Bare en windows firewall...
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
06. oktober 2007 - 14:15 #16
start --> kør --> skriv http://google.dk og tryk på enter
Avatar billede madeira Nybegynder
06. oktober 2007 - 14:16 #17
På den der virker eller det net der ikke virker?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
06. oktober 2007 - 14:17 #18
på den der ikke virker
Avatar billede madeira Nybegynder
06. oktober 2007 - 14:22 #19
Før da jeg fik 4 svar, var det fra den com der virkede, fik intet svar fra den anden. på den der ikke virker intet svar, nu fik jeg heller ikke noget med google.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
06. oktober 2007 - 14:28 #20
ok, den der virker, er det med kabel i netgear?
den der IKKE virker, var det den du checkede ip på (ip, dns, gateway)
Avatar billede madeira Nybegynder
06. oktober 2007 - 14:32 #21
Netgear virker slet ikke. Den der ikke virker er den med ip, dns og gateway. Jeg kan heller ikke få kablet til at virke i netgear.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
06. oktober 2007 - 14:35 #22
ok
hvordan er den maskine der virker så koblet på nettet
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
06. oktober 2007 - 14:37 #23
og hvad er der ellers tilsluttet netgear (der var lys i lan1, lan2 & lan4)
Avatar billede madeira Nybegynder
06. oktober 2007 - 14:38 #24
Så vidt jeg umiddelbar kan se over i et andet modem. Når jeg sætter kablet til netgear routeren og det modem, så siger den også, at der er et kable tilsluttet, men jeg får stadig bare afvide at siden ikke kan vises i min browser.
Avatar billede madeira Nybegynder
06. oktober 2007 - 14:40 #25
Der er kun et kable i netgear, som går over i det modem, som den stationære er koblet til. Så det er altså det samme modem de to er koblet til.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
06. oktober 2007 - 14:42 #26
//Så vidt jeg umiddelbar kan se over i et andet modem//

i et andet modem, er der to modemer?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
06. oktober 2007 - 14:43 #27
HOV, har i evt bredbåndstelefoni
Avatar billede madeira Nybegynder
06. oktober 2007 - 14:44 #28
Jep. Det er jeg overbevist om de har..
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
06. oktober 2007 - 14:46 #29
så har du sat kablet forkert i.
i modem er lan1 internet, den forbindes til netgear's wan port (den port der er alene)
du kan ikke bruge lan2 i modemet til internet
Avatar billede madeira Nybegynder
06. oktober 2007 - 14:47 #30
Okay. Så kan du lige skære ud i pap for mig hvordan jeg skal forbinde tingene?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
06. oktober 2007 - 14:48 #31
så vidt jeg lige husker så er lan2 fjernsyns-stikket
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
06. oktober 2007 - 14:50 #32
jeps, kabel fra modem (porten hedder lan1) til netgear(porten hedder WAN eller internet)

kabel fra netgear lan til stationær netkort

bærbar = trådløs
Avatar billede madeira Nybegynder
06. oktober 2007 - 14:53 #33
På netgear står der ikke noget? Der er bare 5 porter?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
06. oktober 2007 - 14:55 #34
sider der ikke en lidt for sig selv?
Avatar billede madeira Nybegynder
06. oktober 2007 - 14:59 #35
Det virker nu.. Tusind tak for hjælpen..
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
06. oktober 2007 - 14:59 #36
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
06. oktober 2007 - 15:00 #37
var så lidt