Avatar billede stoorm Nybegynder
08. oktober 2007 - 15:35 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

pythagorras formel i php

hey er der nogle der ved hvordan man laver formelen a2*b2=c" som ph sådan så brugeren bare skriver to tal ind og så får de svaret jeg vil gætte på det må være noget med nogle variabler og noget if

men præcist hvordan den skal stilles op ved jeg ikke (det er et mindre projekt jeg har fået)
Avatar billede barklund Nybegynder
08. oktober 2007 - 15:39 #1
Er det dine lektier, vi skal lave for dig? Og det er virkelig simpelt, så start med et par tutorials om php og html, og så skulle du ret hurtigt være igang.
Avatar billede majbom Novice
08. oktober 2007 - 15:44 #2
$c = ($a*$a)*($b*$b);
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. oktober 2007 - 15:45 #3
Kan godt volde lidt "besvær" hvis det er valgfrit hvilke 2 felter der skal udfyldes. Men som du siger er det bare if du skal have fat i.

Ellers er det bare:
$c=($_POST['felt_a']*$_POST['felt_a'])*($_POST['felt_b']*$_POST['felt_b']);
echo $c;
Avatar billede pidgeot Nybegynder
08. oktober 2007 - 15:47 #4
Pythagoras er i øvrigt a^2+b^2=c^2 - ikke gange.

*går igen*
Avatar billede majbom Novice
08. oktober 2007 - 15:49 #5
-> pidgeot - er der forskel på a*a og a^2?
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. oktober 2007 - 15:51 #6
pidgeot>>Klart ;o)
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. oktober 2007 - 15:52 #7
Ellers ville det blive nogle "flade" triangler ;o)
Avatar billede pidgeot Nybegynder
08. oktober 2007 - 15:55 #8
splazz: Nej, men der er forskel på + og * (se mellem de to variable) - og der skal også lige en kvadratrod ind i billedet ;)
Avatar billede majbom Novice
08. oktober 2007 - 15:55 #9
nååh sorry, overså plusset :)

retter da lige så:
$c = ($a*$a)+($b*$b);
Avatar billede gammelhat Nybegynder
08. oktober 2007 - 16:51 #10
hvis man vil blære sig med phps matematiske funktioner

$c = sqrt(pow($a,2)+pow($b,2));

http://dk2.php.net/math
Avatar billede olebole Juniormester
08. oktober 2007 - 17:15 #11
<ole>

gammelhat >> Det er såmænd ikke spor blær. Det er trådens første korrekte implementering af formlen - og det er vist kun pidgeot, der har dén rigtig i (08/10-2007 15:47:29). Kvadratroden er overordentlig vigtig i denne sammenhæng  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede stoorm Nybegynder
12. oktober 2007 - 22:51 #12
tak for hjælpen fik det til at virke med lidt hjælp fra skolen og jer :p
Avatar billede stoorm Nybegynder
14. februar 2008 - 00:18 #13
jeg smider lige at svar hvis det er ok med jer?