Avatar billede torstein Novice
09. oktober 2007 - 20:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Batteri til QTEK 8310 / HTC / i-mate SP5

Kært barn har mange navne - jeg har brug for et nyt batteri til ovenstående telefon.

Jg er ikke inde i V og Mah, så jeg ved ikke hvad, som passer til telefonen.

Den går kold hver 3. dag, og skal oplades igen, hvilket jeg er træt af. Telefonen er ca. 2 år gammel.

Nuværende batteri er :

Sanyo, model ST26C, 3.7 VDC, 1150 mAh.

Jeg har fundet flg.:

http://www.mytrendyphone.dk/shop/batteri-kompatibel-qtek-6222p.html

og

http://www.batteryupgrade.com/product_detail.php?productId=85579626

Nummer et mener jeg har en længere levetid inden den skal genoplades, men passer den til min model?

Andre forslag modtages gerne.

/Torstein
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. oktober 2007 - 07:56 #1
Ingen forslag - bare en advarsel...

Jeg har den lidt ældre 8120´er, og dens batteri er identisk - bare kun 1050mAh (ST26A).

Jeg tænkte samme tanke som dig, da jeg tilfældigvis fik et ST26C batteri til overs - at med 100mAh mere på batteriet, kunne det tænkes at holde længere....

MEN - telefonen opførte sig mystisk, og første gang jeg satte den til at synkronisere/lade på min bærbare, meldte PC´en om overspænding på USB porten - og brændte af.

Det kostede en gang rep af den bærbare - og jeg fik sat det gamle batteri i telefonen igen.

Alt hvad jeg mener at have lært om strøm, modsiger at det skulle kunne ske - men det var altså hvad der skete. Så pas på hvis du køber et batteri, der ikke 100% overholder specifikationerne for dit batteri.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. oktober 2007 - 07:59 #2
..Og de to batterier du har fundet, er jo netop ikke nævnt kompatibel med din telefon, så dem ville jeg holde mig fra....

Hvis jeg ikke husker helt galt, er batteri 1 iøvrigt med polerne på siden, og ikke på enden - så her ville du ikke engang kunne få det i telefonen.
Avatar billede torstein Novice
09. december 2007 - 12:09 #4
Imponerende billigt.

Jeg fik, langt om længe, brev fra Hong Kong i går med batteriet. Det løb op i 220 kroner, så lidt en anden pris.

Venligst svar begge, som tak for jeres hjælp.

God jul
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. december 2007 - 12:40 #5
Jeg springer over - men god jul herfra også...
Avatar billede lac-brew Nybegynder
09. december 2007 - 13:23 #6
Det var da en anden pris.

Og god jul. Håber du bliver glad for batteriet. Havde såmend lidt håbet vi kunne bestille batterierne samme og spare lidt porto. Jeg bestiller bare et selv.

God jul

Lars