Avatar billede grohnheit Nybegynder
20. oktober 2007 - 00:08 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

grafikkort og dvd

hej.

har lige et hurtigt spørgsmål..

hvor stort et grafikkort skal man have for at se en alm. dvd på sin bærbare uden lag.

dvs 720x576.

har set en bærbar med 7600go, som laggede totalt, men går ud fra at det er på grund af varmen.

hele spørgsmålet her drejer sig kun om bærbare.

interessante grafikkort som jeg gerne vil vide om kan.

geforce 6100 eller 6150
geforce 7100 eller 7150
geforce 7600
geforce 8400

med flere, det er fordi jeg står i bilka, og sælger en del bærbare, men kan ikke helt blive enig med mig selv om hvor stort grafikkort der skal til for at afspille en dvd uden problemer.

umildbart vil jeg sige at 6100 og 6150 og 7150 ikke dur til dvd. Men det kan ske der er andre som ved det med sikkerhed ?
Avatar billede kenp Novice
21. oktober 2007 - 17:16 #1
nu er det sjovt nok ikke grafikortet som arbejder når det gælder en alm. dvd men cpu.

Så de vil alle kunne bruges.
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
21. oktober 2007 - 21:27 #2
som kenp nævner så bliver dvd'er decoded via cpuen så graffikkortet er ikke så relavant
Avatar billede grohnheit Nybegynder
21. oktober 2007 - 22:02 #3
okay, det vidste jeg ikke.

Men så undre det mig meget, at en ny bærbar med intels core 2 dou cpu, kan lagge ved afspilning af dvd film.

for i realiteten, så burde ALLE nye bærbare i dag, kunne afspille en dvd uden problemer, eller hvad ?
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
21. oktober 2007 - 22:22 #4
ja der brude være masser af kraft og saft i alle nyere laptops til at afspille dvdfilm og især når vi snakker intel core2 duo laptops.

er du sikker på at de lagger efter en en hel frisk installation af fx xp eller vista?
Avatar billede grohnheit Nybegynder
21. oktober 2007 - 22:54 #5
ja, det var en nogenlunde frisk installation, men pyt, så vidt jeg husker var der kun 1gb ram i den, og han har sikkert installeret en masse ting på den.

takker for svar begge 2, knep smider du ikke et svar så i kan få nogle point ? :)
Avatar billede kenp Novice
21. oktober 2007 - 23:28 #6
En oprydning og en defragmentering og måske et ordetlig program til at afspille dvd med så skal det køre.. (det køre sel vpå min 900 mhz bærbar som er gammel.. helt uden problemer)