Avatar billede jornhar Nybegynder
22. oktober 2007 - 13:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fjernstyring remote dreambox ipcamera

Hej

Har prøvet at finde svaret på mit spørgsmål, men har ikke helt fundet den rette løsning. Håber der er nogen som vil skærer det lidt ud så mithoved kan forstå det :o)

Opsætning:
Tdc bredbånd
Linksys wrt54g router
Ip camera
Dreambox
Spa2000
Div Pcer

Jeg rejser en del og ville gerne at jeg kunne komme ind bag ved min router og få forbindelse til Pcere, Ip cameraer/overvågning. Ligesom jeg gerne ville have adgang til dreamboxen så jeg kunne så den til at optage diverse tv udsendelser.

Synes at kunne se at jeg skal portforwarde. Men hvilke porte jeg jeg vælge?
Og når jeg sidder på den anden side af kloden og skal logge på hvad skal jeg skrive i adresse linien?
Skal jeg indstille porttrigger?
Og skal jeg have en fast ip adresse i stedet for dynamisk?
Avatar billede pon Nybegynder
22. oktober 2007 - 13:48 #1
Den nemmeste løsning er vel at fjernstyre en computer du har på indersiden af din router?, den kan gøres ved at forwarde port 3389 til ipadressen på den computer, og så aktivere Fjernskrivebord (kontrolpanel - system - fjernforbindelse).

du behøver ikke nødvendigvis fast ip, der findes nogle services som f.eks www.no-ip.com som udbyder diverse dns navne du kan bruge i tilfælde hvor man ikke har fast ip.

hvis du ikke ønsker at fjernstyre en computer, men vil have direkte forbindelse til dine forskellige devices, så skal du finde ud af hvilke porte de forskellige devices bruger, og forwarde dem i din router
Avatar billede pon Nybegynder
22. oktober 2007 - 14:00 #2
der findes også en anden (måske nemmere) måde at sætte fjernstyring op på din computer, logmein er en gratis tjeneste der installere et lille program der gør at din computer kan fjernstyres, gå ind på logmein.com og lav en gratis konto, log ind på siden fra den computer du gerne vil fjernstyre og vælg "add computer" så installere den programmet, og starter det op.

test det fra en anden computer, gå ind på siden logmein.com, vælg my computers, og tryk på din computer i listen.

på den måde behøver du ikke at åbne nogle porte i din firewall/router
Avatar billede jornhar Nybegynder
22. oktober 2007 - 17:21 #3
Tak for svar. Bruger allerede logmein. udemærket pgr.
Det vil sige at de enkelte ting som dreambox og ipcamera er født med en specifik port de vil bruge bruge eller hvad?
Hvis jeg fx laver en forward af 3389. Hvad er det så jeg skal skrive i browser vinduet for at komme ind til den?
Avatar billede jornhar Nybegynder
22. oktober 2007 - 17:23 #4
Logmein er meget fin til en fjernstyring af PC. Men jeg kan ikke installere den type software på en IP kamera og Dreambox(linux)
Avatar billede canzer Nybegynder
23. oktober 2007 - 10:46 #5
Det skulle gerne stå i manualen for dit ip-kamera hvilken port du skal bruge.. Den skal du så forwarde til den interne ip som det kører på. Så skriver du http://dinip:port

så kommer du ind på interfacet for kameraet.

Ang. din dreambox så har den sikkert et interface på port 80 (normal web/apache/iis  port). Så der er det samme deal som med kameraet. Ellers må du også i sving med manualen til dreamboxen.