Avatar billede phm1970 Mester
24. oktober 2007 - 10:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Monitor flere servere cpu osv.

Jeg søger et program helst freeware, men oss gerne shareware som kan overvåge flere servere, deres cpu usage, harddisk forbrug, oppetider, altsammen noget man sagtens kan se for en maskine ad gangen ... skal lige siges at programmet skal kunne køres fra en ikke server, så alle programmer der kun kan registere den computer som programmet er installeret på dur ikk ....
Avatar billede canzer Nybegynder
24. oktober 2007 - 15:54 #1
Der findes programmer som HP Openview til den slags.. det er dog nok et større projekt men jeg ved at det kan det meste af det du efterspørger..
Avatar billede phm1970 Mester
24. oktober 2007 - 16:05 #2
har du et link til download ? eneste jeg kunne finde var en trial version ... ?
Avatar billede fedora Nybegynder
24. oktober 2007 - 19:32 #3
phm1970-> Det er fordi HP Openview ikke er gratis.
Avatar billede wise Seniormester
24. oktober 2007 - 21:10 #4
Prøv at søge herinde emnet har været op en del gange.
Jeg har selv brugt BigBrother (i dag afløst af Hobbit) http://hobbitmon.sourceforge.net/

Men der findes en del alternativer.

Afhænger også meget af de involverede operativsystemer, Hobbit kører kun *ux^, fx Linux

Øhhh, men hvad mener du med at det skal kunne køre fra en "ikke server". For at kunne monitorere skal det jo kører 24/7...
Hvad lægger du i en server?
Avatar billede phm1970 Mester
25. oktober 2007 - 09:33 #5
er 3 windows2003 serverver .. en filserver en notes-server og en printserver, disse 3 maskiner vil jeg gerne kunne overvåge med brug af cpu disk nettrafik osv.... fra en 4 maskine som bare er en klient.

mht til openview så er det så ude igen .. ville have helst et freeware program. Er jo ikke så store krav jeg stiller til programmet.....
Avatar billede phm1970 Mester
25. oktober 2007 - 09:34 #6
og mener med overvåge .. så mener jeg helst en grafisk fremstillig som jeg kan se på en skærm hele tiden ... for hver af de 3 servere...
Avatar billede phm1970 Mester
25. oktober 2007 - 09:39 #7
oka .. prøver lige igen .. det giver jo ingen mening det jeg har skrevet hehe ...

Altså har 3 servere (win2003) deres forbrug af cpu disk nettrafik vil jeg gerne kunne se grafisk på en skærm som sidder på en alm workstation. Da det ikke er så store krav jeg stiller mener jeg det burde kunne klares med et freeware program.
(der findes masser af programmer som kan vise dette men kun for den computer det er installeret på og derfor kan de ikke bruges da workstation skal have programmet installeret og hente info fra serverne)
Avatar billede phm1970 Mester
31. oktober 2007 - 11:30 #8
lukker siden der ikke kom noget brugbart ud af det :-)