Avatar billede flindt10 Nybegynder
07. november 2007 - 17:31 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

ingen adgang til server via trådløs wrt54g

Kære kloge hoveder

Jeg har ringet til linksys, TDC mit arbejdes it-afd og inegn har kunne hjælpe mig. Mit problem er at jeg har fået en ny adsl-tdc-forbindelse via mit arbejde. Med min arbejdscomputer kan jeg komme trådløst på via deres trådløse netværk. Men min kone og mit barn kan ikke bruge det krypterede netværk og de vil gerne trådløst på. Derfor har forsøgt at tilsutte min gamle linksys wrt54g router som har tjent mig godt i tre år. Men jeg får af vide at der ikke er kontakt til server, men fin trådløs forbindelse. TDC har kommet med et godt bud om at der ikke kan sidde endnu en router efter den router de har leveret. Mit arbejde vil ikke give mig et modem i stedet af sikkerehdsgrunde. Men så læste jeg herinde at man kunne lave min gamle router om til et acces point http://www.eksperten.dk/spm/797115 Det har jeg forsøgt men det hjalp ikke. Er der andre der har et bud på hvad det kan være eller kan jeg have gjort noget galt i opsætningen til acces point.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
07. november 2007 - 17:41 #1
Har du sat wrt54g op inden du slutter den til tdcs router?

Og disable dhcp server og sat den til router under Advanced routing?

Husk, at patchkablet skal i wrt54g's LAN port (ikke WAN).
Avatar billede leif Seniormester
07. november 2007 - 17:47 #2
Hvis du bruger WAN porten på wrt54g skal du ændre det IP range som wrt54g bruger til fx. 162.168.10.x
Avatar billede flindt10 Nybegynder
07. november 2007 - 19:52 #3
Der er to ting jeg er i tvivl om.
1) På første side i opsætningen står Automatic Dhcp skal den disables.
2) På advanced routing skal den så stå på RIP2 router ?
Avatar billede flindt10 Nybegynder
07. november 2007 - 19:55 #4
Mht til wan og lan por kan jeg kun se én port der hedder internet. Er det den rigtige?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
07. november 2007 - 20:09 #5
Det er under Network Setup at du skal disable dhcp server.

Du vælger bare RIP2

WAN = Internet-porten - den skal du IKKE bruge.
Avatar billede flindt10 Nybegynder
07. november 2007 - 20:15 #6
Jeg har forsøgt igen, men har ikke fået hul igennem. Er dog stadig i tvivl om jeg gør det rigtigt.
Avatar billede flindt10 Nybegynder
07. november 2007 - 20:16 #7
Hvordan får tdc's router kontakt til wrt54g-routeren?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
07. november 2007 - 20:51 #8
Gennem patchkablet. Fra LAN på tdc router til LAN på wrt54g
Avatar billede flindt10 Nybegynder
08. november 2007 - 19:55 #9
Jeg fik det til at lykkes. Tak til Sheriffen
Avatar billede flindt10 Nybegynder
08. november 2007 - 19:57 #10
Jeg prøver lige at give point igen.
Avatar billede flindt10 Nybegynder
08. november 2007 - 19:57 #11
og igen
Avatar billede flindt10 Nybegynder
08. november 2007 - 19:57 #12
1000 tak for hjælpen. Jeg håber du får pointene.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
12. november 2007 - 15:22 #13
Det kræver, at jeg lægger et svar og det kommer her :)