Avatar billede sesso Nybegynder
09. november 2007 - 22:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

string og char

Hej,
jeg kunne godt tænke mig at vide lidt om foreskellen på string- og chartypen, og hvornår det er bedst at bruge det ene og det andet... Som jeg ser det, vil det være bedst (nemmest måske?) altid at bruge string, men jeg er også overbevidst om at det er forkert. Hvorfor ved jeg dog ikke.

På forhånd tak:)
Avatar billede bertelbrander Praktikant
09. november 2007 - 23:09 #1
Hvis du med string mener std::string fra stl, så har du ret, det er som regel bedst og lettest at bruge den frem for char array eller pointer.
std::string kan være lidt langsommere end et char array, men oftest betyder det ikke alverden.
Avatar billede sesso Nybegynder
09. november 2007 - 23:21 #2
så der er ingen grund til at lagre tekst i char, såfremt string er anvendeligt?
Avatar billede bertelbrander Praktikant
09. november 2007 - 23:33 #3
Hvis du skal lave ekstremt mange operationer på strengene eller du har ekstremt mange strenge vil det være mere effektivt at bruge char.
I nogle tilfælde skal man bruge 3.parts funktioner som kræver at man bruger char, f.eks. med Win32Api, men så er det ofte lettest at lave en simpelt mapping i de få tilfælde.

Men oftest er std::string bedre.
Avatar billede sesso Nybegynder
10. november 2007 - 09:03 #4
okay, mange tak:)
Smider du et svar?
Avatar billede bertelbrander Praktikant
10. november 2007 - 19:53 #5
Jeg samler ikke på point.
Avatar billede sesso Nybegynder
10. november 2007 - 19:58 #6
Well, tråden skal vel lukkes alligevel?:D
Avatar billede intel4004 Novice
11. november 2007 - 13:01 #7
I det tilfælde at du efter et længere stykke tid ikke har modtaget et brugbart, eller svarer ikke vil modtage point, kan du vælge selv at svare på dit eget spørgsmål og acceptere dit eget svar. På den måde får du dine egne point tilbage og spørgsmålet er lukket :)

Mvh Intel4004
Avatar billede sesso Nybegynder
11. november 2007 - 20:15 #8
well, okay så:D