Avatar billede dragox05 Nybegynder
13. november 2007 - 14:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Udtrække brugere af ADet? hvad har de adgang til?

Hej folkens.

Der må findes en nemmere måde end at sidde flere timer og skrive op, hvem der har adgang til hvilke grupper.

Der tage om et program der kan udtrække hvilke rettigheder de forskellige "user" der er oprettet inde i Active directory, i stedet at man skal slå hver enkelt person op.

Nogen der kender noget?
Avatar billede jones_net Nybegynder
13. november 2007 - 15:45 #1
dsadd, dsmod, dsquery
De skal vist nok findes på en server CD, under noget tools halløj.

Med dem kan du i hvert fald finde ud af hvilke grupper dine brugere er med i:-)

/J
Avatar billede dragox05 Nybegynder
14. november 2007 - 14:24 #2
hehe, det må jeg da lige undersøge
Avatar billede jager Nybegynder
25. november 2007 - 13:35 #3
man opretter grupper med forskellige bruger rettigheder og derefter tilføjer man brugerne i de grubber som man ønsker at brugerne har rettigheder til
Avatar billede dragox05 Nybegynder
11. januar 2008 - 14:35 #4
de kan ikke bruges.
Den måde du beskriver gør jeg allerede, men har fået løst nu med hjælp fra vores programmør
Avatar billede jager Nybegynder
11. januar 2008 - 17:31 #5
så har jeg måske ikke forstået spørsmålet