Avatar billede ghazaleh Nybegynder
21. november 2007 - 11:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Flytte fil til en anden mappe

Hej
Jeg prøver at flytte en fil i mit program til en anden mappe på denne her måde:

For Each file In FileArray
    file.MoveTo("\\ediserver\EDI\Old")
Next

Men jeg får en fejlmeddelelse om at der ikke er adgang til mappen på serveren. Jeg har været inde i den mappe og åbne op for al det adgang men får stadig fejlen?
Avatar billede nielle Nybegynder
21. november 2007 - 12:38 #1
Du skal angive det fulde navn for den nye placerimg. Det er ikke nok kun at angivce biblioteket - filnavnet skal også med.
Avatar billede nielle Nybegynder
21. november 2007 - 12:40 #2
Desuden kan du vist ikke bruge MotveTo på tværs af en share på den måde du angiver. Der skal være drevbogstav og det hele.
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
21. november 2007 - 13:02 #3
Jeg har ændret det til:

For Each file In FileArray
      file.MoveTo("C:\BOSApplication\BOSPlugin\ScriptDataIn\Old_Imports\" + file.Name)
Next

Men det virker stadig ikke :-(
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
21. november 2007 - 13:17 #4
Jeg har også lige prøvet med file.FullName og det virker heller ikke
Avatar billede nielle Nybegynder
21. november 2007 - 13:25 #5
FullName er ikke det rigtige - for så får du jo de to stier (den gamle og den nye) lagt sammen.

Normalt ville jeg bruge Path.Combine() til at lægge et sti- og et filnavn sammen. Men din viser kode burde også være god nok. Efter som at du stadig får fejl er problemet ikke i koden, men derimod i filsystemet. Der må mangle privilegier.

Eller det kan være fordi at biblioteket ikke eksistere på forhånd? I så fald skal du oprette det med Directory.CreateDirectory(...) komandoen.
Avatar billede nielle Nybegynder
26. november 2007 - 17:31 #6
Har du fået kigget på det?
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
27. november 2007 - 16:52 #7
Jep så lykkedes det. Det var rigtig nok rettigheder. Jeg havde ikke tjekket i den mappe, som den skulle flytte fra :-)

læg et svar
Avatar billede nielle Nybegynder
27. november 2007 - 17:18 #8
Svar :^)