Avatar billede bongii Nybegynder
21. november 2007 - 18:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

problem med join

Hej.
Normal laver jeg joins således:
call opentbl("select a.ID, a.concernid, a.name, a.stop_date, b.id, b.ConcernName from catalogs as a, concern as b where a.concernid = b.id order by b.ConcernName", Catalog)

Kan det passe at jeg ikke kan udskrive ID nummeret fra tabel A?
response.write Catalog("a.ID") burde virke. Det virker ved acecss? Alternative løsninger?
Avatar billede anri Novice
21. november 2007 - 20:19 #1
Nej den skulle nu være helt legal..  Det er ikke bare fordi kolonnen hedder a.ConcernID?
Avatar billede hossein Nybegynder
21. november 2007 - 20:49 #2
hvis i din select sætning, vælge en alias for feltet måske hjælper det:
Select (a.ID) as minID...

response.write Catalog("minID")
Avatar billede bongii Nybegynder
21. november 2007 - 21:13 #3
self. tak hossein.
Avatar billede hossein Nybegynder
21. november 2007 - 21:19 #4
selv tak.
Avatar billede pierrehusted Nybegynder
22. november 2007 - 09:24 #5
Du skal skrive
response.write Catalog("ID")
- ASP'en ved ikke at feltet stammer fra en tabel ved navn a.
Avatar billede hossein Nybegynder
22. november 2007 - 11:11 #6
Ah, tabelen hedder Catalogs og ikke Catalog.
Avatar billede bongii Nybegynder
22. november 2007 - 11:21 #7
Jeg skrev ikke forkert, det virkede kun vha. Hosseins løsning.