Avatar billede mikael.v Nybegynder
22. november 2007 - 06:47 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

låse extern harddisk.

Hej Experter.
Kan man instalere et program på sin externe harddisk, så hvis man tilslutter de en anden ps vil den have et password for at vise inholdet ?? noget som en usb stick har ?

Hilsen Mik.
Avatar billede radion Nybegynder
22. november 2007 - 07:01 #1
Prøv at bruge truecrypt, det kan hvad du ønsker.

med det opretter du en fil, i den størrelse du gerne vil have det krypterede drev til at være, og når du så vil ind på det, bliver det mountet som en harddisk.

prøv at kigge på http://www.eksperten.dk/spm/779018
Avatar billede luigi Nybegynder
22. november 2007 - 07:27 #2
Drivecrypt kan også det samme.!
Avatar billede mikael.v Nybegynder
22. november 2007 - 07:27 #3
Det lyder fint nok men, så skal man jo kryptere hele harddisken og det tager lang tid og ikke mindst når man dekryptere filer.. er det rigtigt forstået ?
Avatar billede radion Nybegynder
22. november 2007 - 09:01 #4
gældende for både drivecrypt og truecrypt er at de opbevarer alle de data du lægger over, krypteret. og ja, det tager lidt længere tid at dekryptere, men, det kommer an på hvor hurtig den computer du sidder med er, og hvilken krypteringsalgoritme du vælger. på min maskine (bærbar, 1200mhz, 1024 mb ram) dekrypterer den hurtigste algoritme med 27 mb / sek, og den langsomste med 8 mb/sek.
på min kammerats dualcore 2.6 GhZ dekrypterer den hurtigste med 160 mb/sek og den langsomste med 60 mb/sek

i truecrypt (og sikkert også i drivecrypt) kan du køre den slags test inden du krypterer, så du kan se hastigheden på dekryptering.

men, det er ikke noget der tager mærkbar ekstra tid ved alment brug.. ved DVD images tager min måske 20 sekunder længere om at kopiere det end ellers..

det er ikke en holdbar løsning, hvis dine data ikke er krypteret, så er det alt for nemt at komme udenom..
Avatar billede radion Nybegynder
22. november 2007 - 09:02 #5
men, drevet dekrypterer kun de filer du skal bruge, den skal ikke dekryptere alt før du kan se hvad der ligger på drevet
Avatar billede mikael.v Nybegynder
22. november 2007 - 13:10 #6
Okay.. jeg har fået fat på Secur star drive crypt plus.. ved bare ikke hvordan det virker har i forvejen file2file men det krever at programmet ligger på den pc disken bliver tilsluttet..
Skal man ligge en folder på den harddisk der skal krypteres ?
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
22. november 2007 - 23:37 #7
>>mikael.v: hvis du har købt DriveCrypt Plus Pack kommer du ikke særligt langt. denne er kun beregnet til at kryptere hele harddiske på en lokal computer og ikke flytbare enheder.

du skal der i mod have fat i DriveCrypt Standard Edition, den kan oprette en såkaldt container fil der indeholder alle dine krypterede filer. med DriveCrypt Standard Edition kan du også installere en traveller udgave på din eksterne harddisk, så du altid har mulighed for at åbne dine filer uanset hvilken computer du sætter den til.

/psycosoft-funware :)
Avatar billede mikael.v Nybegynder
23. november 2007 - 06:35 #8
Ok tak for svarene.. psycosoft og radion må dele de 200 point
Avatar billede radion Nybegynder
23. november 2007 - 08:35 #9
lyder som drivecrypt kan nøjagtig det samme :)

så er der jo kun tilbage at vælge :)
Avatar billede mikael.v Nybegynder
23. november 2007 - 15:15 #10
Kan ikke huske hvordan man giver point.. ?
Avatar billede radion Nybegynder
23. november 2007 - 22:21 #11
vælg i venstre side, hvem du vil give point, og hvor mange point du vil give...
Avatar billede mikael.v Nybegynder
24. november 2007 - 00:40 #12
Jeg må være klatøjet eller lidt små dum..
Avatar billede mikael.v Nybegynder
24. november 2007 - 00:41 #13
men jeg kan ikke finde et sted hvor man kan give point.. iriterende...grrrrr