Avatar billede rapperand Nybegynder
02. december 2007 - 21:04 Der er 2 kommentarer

IBM T40 vs. WPA krypterint.

Hej.

Står og tonsebøvler med min IBM T40, som tilsynladende ikke vil logge på WPA netværk, men kun WEP. Std. kortet der sidder i hedder "Cisco Systems PCI Wireless LAN Adapter" inde i Device Manager. Har intet modelnr. eller lignende, men det er std. på T40 (hvis de ikke er med Intel).

Kører WinXP SP2 og bruger Windows til at connecte. Har prøvet IBM Access Connections uden held... Så søger en driver eller lignende der kan få mit nuværende WLAN kort til at blive gode venner med WPA kryptering :)

På forhånd tak :)
Avatar billede zenorph Nybegynder
03. december 2007 - 14:21 #1
Jeg har en kammerat, som ligeledes har det problem, men efter han skiftede til Windows Vista, forsvandt problemet.
Derefter prøvede vi at gå tilbage til Windows XP, hvorefter vi var inde på nettet og hente driveren, som passer til Vista, og derefter var problemet løst.

Jeg mener bestemt, at du inde på IBM's hjemmeside, kan lade et program derinde, finde alle oplysninger om netop din maskine, og hvorefter du har direkte adgang til downloads af BIOS-filer, applikationer m.v. - prøv at søg lidt rundt derinde, og se om du kan finde noget.

Held og lykke !
Avatar billede rapperand Nybegynder
03. december 2007 - 20:57 #2
Hejsa.

Har prøvet det program fra IBM's (Lenovos) side, uden held. Skulle mene at det er den driver jeg kører med nu...

Nogen idé om hvor hvordan jeg får driveren fra Vista? :)