Avatar billede wolffjan Praktikant
06. december 2007 - 12:33 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

omdøbning af drev og harddiske

Efter installering af nyt bundkort, har alle drev og harddiske fået nyt bogstav (byttet rundt på rækkefølgen). Det har betydet at jeg bl.a. har måttet ændre destinations- og startstien (fra ex.vis d:\spil til f:\spil). Det er jo simpelt nok....

MEN: Microsoft office kan ikke starte...
"fejl 1323 (eller andre tal) - templates er et ugyldigt kort filnavn"... dvs. inde fra selve mappen kan det lykkes at opstarte excel og word, idet hele officemappen ligger på et drev der før hed D, men nu hedder F.. efter et par fejlmeldinger!

Og det er ikke er spørgsmål om at lægge en ny genvej ud fra mappen - er selvf. prøvet.

KORT spørgsmål: Kan man "bare" døbe drevene om? Altså i en konfiguration et eller andet sted... bios? bootsektor?
06. december 2007 - 12:38 #1
... hvis du ændrer drev bogstavet på et drev hvor der ligger INSTALEREDE PROGRAMMER så går der sansynligvis 'ged' i pågældende programmer... De skal instaleres påny...
Avatar billede smitten1 Nybegynder
06. december 2007 - 12:45 #2
hvis du kan finde ind i diskhåndtering, så kan du ændre på drevbogstaverne
Avatar billede wolffjan Praktikant
06. december 2007 - 12:56 #3
jamen kan ikke huske hvor diskhåndtering er - er godt klar over, at jeg ikke "bare" døber dem om til "fedtmule" og lign. og at bogstav ændring vil lave ged i f.eks. spilmapper... men hvorfor s... vil office geninstallere og konfigurere og failer på det?
Avatar billede jeppson Nybegynder
06. december 2007 - 12:59 #4
Jeg går ud fra at du har windows et eller andet...

Jeg mener bestemt at du kan ændre drevbetegnelser i:
Administration
Computer administration
Lager
Diskhåndtering
06. december 2007 - 13:41 #5
Gererelt: .. det er ligemeget hvad drevet "hedder" (fedtmule, anders, ...) det er drevBOGSTAVET der betyder..

"...office geninstallere og konfigurere ..." - den bliver nemlig 'forvirret' (og det er M$ der har programmeret det *S*)
Avatar billede wolffjan Praktikant
06. december 2007 - 14:01 #6
jeg kan s.. ikke engang afinstallere fra kontrolpanel/indst/tilføj-fjern...
får samme fejl, at "windowsoffice vil konfigurere microsoft office"
Avatar billede smitten1 Nybegynder
06. december 2007 - 14:07 #7
det skulle heller ikke være nødvendigt at afinstallere, hvis du får genoprettet samme orden i bogstaverne, som du havde før skift af bundkort
Avatar billede wolffjan Praktikant
06. december 2007 - 14:24 #8
Jeg har nu genoprette ro og orden i drevnavne. Takker jeppson for vejen derind. Alt fungerer nu. smid svar
Avatar billede wolffjan Praktikant
06. december 2007 - 22:41 #9
smitten og jeppson smid et svar - så får I  points
Avatar billede jeppson Nybegynder
06. december 2007 - 23:07 #10
Hermed svar
Avatar billede smitten1 Nybegynder
07. december 2007 - 09:57 #11
ok