Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
12. juni 2001 - 20:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

kun tal.

Hej.
Jeg har en side der opretter  brugere på min side, der er et felt hvor de skal skrive deres højde, der har jeg sat en begrøndsning på 200 cm, altså sådan her: if request(\"hoj\") => 200 then response.redirect \"opret.asp?fejl=1\"

men hvis jeg nu ikke skriver noget tal, men f.eks. 150 cm i feltet hoj så siger den bare siden kan ikke vises, så hvordan gør man sådan at den f.eks. laver en response.redirect \"opret.asp?fejl=2\" hvis man ik har skrevet et tal ind i feltet, eller har skrevet et komma, eller et andet tegn?

Avatar billede keysersoze Guru
12. juni 2001 - 20:28 #1
If Not IsNumeric(formindput) Then
redirect
end if
Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
12. juni 2001 - 20:56 #2
takker mange gange..
:o)
Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
12. juni 2001 - 20:58 #3
ups lige en fejl..

man kan godt skrive , eller . det skal man ik kunne kun tal..
Avatar billede keysersoze Guru
12. juni 2001 - 21:09 #4
hmmm - det er sikkert fordi de tegn også kan bruges lovligt som et tal (kommatal)...

så kan du evt tilføje nogat a la dette:

if instr(formindput, \"@\") <> 0 then
redirectend if
Avatar billede keysersoze Guru
12. juni 2001 - 21:10 #5
hov...

if instr(formindput, \",\") <> 0 then
redirect
end if
Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
13. juni 2001 - 10:11 #6
ok. tak for det.