Avatar billede sazon Nybegynder
12. december 2007 - 15:57 Der er 7 kommentarer og
4 løsninger

entourage exchange problemer

Hej folkens :)

Jeg er efter MANGE hoppet med på Macbook pro vognen, det betyder selvfølgelig der er en masse småting man skal lære "forfra".

På min win xp maskine, har jeg sat mit outlook op til firmaets exchange server, der har jeg også været inde og sætte "exchange proxy settings" op, så jeg har mulighed for at modtage mine mails også uden for virksomhedens netværk (uden at skulle gå på webmailen).

PROBLEM:

På min Macbook modtager jeg kun mails lige ved login, derefter bliver den ved med at stå og søge efter at synce når jeg prøver at få den til igen at modtage mails.

Derudover tror jeg heller ikke programmet vil virke på et andet net end virksomhedens, vores mac mand er væk, derfor jeg prøver her :)
Avatar billede aeblenet Nybegynder
13. december 2007 - 06:45 #1
Havd er det så du gerne vil ?
-ud over at du sikkert bare har glemt en mindre indstilling i din EXCHANGE-opsætning.

Din almindelige/private mail (som sikkert er en POP) skal jo sættes op i "Accounts" > "Mail"

Prøv at slette dine PROXY-indstillinger og kør uden PROXY-server.
-det skulle ikke være nødvendigt, medmindre du har 1000 mails liggende du gerne vil hente hver gang du logger på.
Avatar billede sazon Nybegynder
13. december 2007 - 15:10 #2
Har fået løst det første problem.

Det største problem er sådan set at programmet ikke løbende henter mine mails ned, men stortset kun ved åbning af programmet (plus ligepludselig engang hver 2. time eller lign.), jeg har dog sat programmet til at skulle hente mails ned hvert minut?
Avatar billede sazon Nybegynder
13. december 2007 - 16:20 #3
hvor fjerner jeg proxy indstillingerne igen?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
13. december 2007 - 17:14 #4
Du fjerner PROXY samme sted som du satte din mail til at hente automatisk hvert minut!

Accounts > Proxyserver
Avatar billede aeblenet Nybegynder
13. december 2007 - 17:22 #5
Du kan lave en regel i Entourage der sletter alt i slettet bakken, hver gang du lukker ned og en regel der henter hvert minut i:
Tools > Schedules
Avatar billede sazon Nybegynder
13. december 2007 - 17:35 #6
jeg har ikke nogen der hedder proxy server, kan det skyldes at der er tale om en exchange server mail :-s?

Det virker som at den skal tjekke alt muligt igennem før den prøver at hente nye mails, derfor det tager 100000 år før den updater? Eller kan det skyldes at jeg har sat dlap serveren til vores webmail istedet for at den henter fra vores dlap?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
13. december 2007 - 19:46 #7
Ja måske. Prøv dig lidt frem. Det er ofte den eneste udvej.
-dog er indstillingerne akkurat de samme som på en PC ! ! !
Avatar billede sazon Nybegynder
14. december 2007 - 00:54 #8
hmm, mindes bare ikke at der er noget der hedder dlap server på PC versionen ;-S
Avatar billede aeblenet Nybegynder
14. december 2007 - 06:07 #9
Hvordan kører det så nu ?
-vi kan da godt bruge hele dagen i dag også. Du gir rigeligt med point!
Avatar billede sazon Nybegynder
19. december 2007 - 13:06 #10
he he - jamen det virker stadigvæk ikke helt - den vil ikke hente mails automatisk selvom jeg beder den om det.. :(

den henter dem sådan når den har lyst :(
Avatar billede aeblenet Nybegynder
19. december 2007 - 13:28 #11
med eller uden proxy ?
(du bør ikke spare så meget på dine oplysninger om hvad du gør)
-så får vi da aldrig optimeret din serverhentning!