Avatar billede blanken Praktikant
17. december 2007 - 22:37 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke installere java

Hej eksperter

Vores søn vil gerne spille på komogvind men vi har problemmer med installation af java, hvilket kræves for at spille.

Når jeg forsøger at installere kommer der denne meddelelse:

The installer cannot proceed with the current Internet Connection settings.
Please visit the following web site for more information.

Har afinstalleret java via "fjern/tilføj" og genstartet for at installere påny, men intet hjælper.

Kan nogle af jer eksperter hjælpe.
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
17. december 2007 - 22:58 #1
prøv i internet explore at resette security settings til defaults og hvad der elelrs er. kører du explore 6 eller en nye 7
Avatar billede blanken Praktikant
17. december 2007 - 23:02 #2
Jeg kører med IE7 og XP SP2 - når jeg gør det du foreslår, hvordan får jeg så opsætningen tilbage igen.

Her mener jeg, at mine opsætninger forsvinder vel når jeg resetter?
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
17. december 2007 - 23:10 #3
nej bare indstil til std. jeg har lige bøvlet med min explore og java også, indtil jeg stillede den til sdt settings. enkelte sider kunne få det hele til at fryse.
Avatar billede blanken Praktikant
17. december 2007 - 23:24 #4
okay, men det hjalp desværre ikke
Avatar billede blanken Praktikant
17. december 2007 - 23:25 #5
Jeg kører med Kaspersky Internet Security kan det have betydning?
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
17. december 2007 - 23:27 #6
hmmm. længe siden jeg har brugt kaspersky selv, men vil ikke udelukke det kan have betydning. henter du java på java.com eller hvor
Avatar billede blanken Praktikant
17. december 2007 - 23:31 #7
Jep på java.com

Efter jeg accepterer at downloade kommer et popup billede med fejlmeddelelsen som beskrevet ovenfor.
Avatar billede vejmand Juniormester
17. december 2007 - 23:33 #8
Download Offline-installationsfilen herfra: http://www.java.com/en/download/manual.jsp

Så kører det.  :-)
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
17. december 2007 - 23:36 #9
eller deaktiver din kaspersky under installationen så er du sikker på det ikke er den der blander sig i det
Avatar billede blanken Praktikant
17. december 2007 - 23:54 #10
;-) smid et svar - du fik ret. Nu virker det. Har lige prøvet på komogvind og ligeledes på tv2 spil. Begge virker nu. Jeg har en søn, der bliver glad.

Tusind tak for hjælpen - det var min Kaspersky der blokerede. Ved egentligt ikke hvorfor jeg ikke tænkte på dette noget før. Nogle gange skal der andre "øjne" til.

Glædelig jul
Avatar billede blanken Praktikant
18. december 2007 - 22:31 #11
doctor6000 smid svar ;)
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
19. december 2007 - 06:58 #12
det var godt at høre :-)