Avatar billede narkona Praktikant
21. december 2007 - 11:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

netstumbler finder mit netværk som wep

jeg har forsøgt at scanne mit hjemmenetværk med netstumbler.
mit netværk står listet som havende WEB kryptering, trods jeg i min linksys router har opsat et WPA2...

hvad kan forklaringen være?
Avatar billede nva Praktikant
21. december 2007 - 12:43 #1
Jeg mener at Netstumbler ikke skelner mellem de forskellige slags krypteringer, men viser bare at der er krypteret. Du kan altså ikke se om det er wep eller wpa - de får samme tekst.
Avatar billede nva Praktikant
21. december 2007 - 12:47 #2
According to the Netstumbler helpfile 'WEP' will allways be shown regardless if it is WEP or WAP.

http://www.netstumbler.org/f55/detecting-encryption-type-20671/
Avatar billede nva Praktikant
21. december 2007 - 12:48 #3
Svar :)
Avatar billede narkona Praktikant
21. december 2007 - 15:09 #4
altså jeg tænkte godt nok at netstumbler ik ville "afsløre" sådan noget.. men ville nu bare sikre mig... gider sku ik køre med wep når jeg kan og kører med wpa2