Avatar billede nicer Nybegynder
22. december 2007 - 16:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vista logon screen grafisk fejl

Hej eksperter :)

I går aftes gav jeg min stationære Format C: cmd'en og derefter fik jeg installeret Vista Ultimate 64Bit, det kørte bare!

MEN!

Når jeg starter min comp op og den kommer til logon screenen, så er den grafisk fucked, og når jeg får trykket mit pass og kommer videre ,så ryger skærmen fra og kommer igen og i spil når jeg ændre på grafikken, så laver den sort skærm med små prikker i måske 1 sek. også kommer den igen med spillet...

Jeg har et Geforce 7600GS og i XP har den ikke gjort det før! Da jeg så har fået sat min fars 8500GT i, så er der INGEN problemer... Jeg har nyeste GFX kort driver, derefter prøvede jeg beta, men samme resultat med mit 7600GS...

Billede:
http://img178.imageshack.us/my.php?image=dsc00577ho7.jpg

Er det mit 7600GS som er blevet defekt?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. december 2007 - 18:30 #1
Et eller andet sted, er det der en fed effekt.. :-)

Det ville nok være en god ide, at prøve dit graffikort i din fars maskine. Hvis hans skærmbillede kommer til at ligne dit nuværende skærmbillede, vil jeg påstå at det er graffikortet..

Du kunne evt prøvet kortet i en anden maskine igen, for at bekræfte at det er kortet.. jo flere maskiner der viser forkert billede, jo mere kan du være sikker på at problemet er graffikort-relateret..

Det kunne også være noget med driveren.. alt er muligt når det kommer til IT..
Avatar billede nicer Nybegynder
22. december 2007 - 19:02 #2
Jeg har lige spillet Phantasy Start Universe AotI og lige pludselig, mens jeg slog på et monster, så BANG! genstartede compen :S og vista kom ikke med nogen fejl rapport :S
Min fars comp har XP, så det kan jeg ikke prøve :(
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. december 2007 - 19:39 #3
Hvad kan du ikke prøve på din fars XP?
Avatar billede nicer Nybegynder
22. december 2007 - 19:44 #4
Nej kan jeg ik :(

1. Den gamle blev sur over jeg lånte hans kort i 1min.
2. Hans bundkort er PCI-E mit GFX kort er AGP x 8
3. Mit bundkort er begge dele :P

hmmm... WOW vil den fint spille :/ Tror jeg prøver med Phantasy Star Universe om lidt
Avatar billede nicer Nybegynder
20. august 2008 - 15:54 #5
Det var både bundkort + gfx kort den var gal med :(