Avatar billede shooter Novice
25. december 2007 - 19:24 Der er 3 kommentarer

Flyt IDE port til Ny enhed CD ->HDD

Jeg har en gammel intellistation med SCI disk CR og DVD drev på IDE.
Nu vil jeg gerne skifte CD drevet ud med en HDD, men har det pproblem at HDD'en ikke kan ses overhovedet på IDE'en. Hvis jeg bytter rundt på stikkene mlm CD og DVD drev kan jeg heller ikke se nogen enheder.
Jeg kører XP pro, og kan ikke finde ud af hvad der skal til for at få kontakt til HDD'en.
Jeg synes set-up'et på denne 7 år gamle pro maskine med 2 cpu'ere og hele svineriet er noget anderledes end det jeg er vant til.
Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede amite Mester
26. december 2007 - 14:11 #1
Èr det fra Windows eller fra BIOS du ikke se kan disken ?

Kunne det tænkes at du sidder at prøver med samme kabel som CD-drevet benyttede? Det er i så fald sikkert et gammelt ATA-4/5 kabel, hvilket den nye HD nok ikke er glad for da den sikkert kun understøtter UDMA5/UDMA6.
Avatar billede shooter Novice
26. december 2007 - 21:23 #2
øhhhhh
det er sort tale, men det skal nok passe. Har aldrig hørt om UDMA.
Men det er både Windogs og Bios der har besvær med at se den.
Jeg har konkluderet at maskinen går til de evige jagtmarker. Jeg har en nyere SCSI baseret Intellistation med linux stående hvor harddisken sagtens kan detekteres og hvor CPU'erne er dobbelt så hurtige, så den bliver nu nedgraderet til windowsmaskine.
Linux/unix bliver så kun på arbejde, men 8 timer hver dag med dette rækker nok også.
Avatar billede amite Mester
27. december 2007 - 19:11 #3
Ok. Men du har ret - At smide lortet ud er naturligvis også en løsning :)

Ked af at høre at din SCSI box skal straffes.