Avatar billede figohunden Nybegynder
01. januar 2008 - 21:52 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

min computer er rigtig rigtig langsom hvorfor det ?

hej min computer er rigtig rigtig langsom det tager den over 5 min at starte op. det er ligemeget hvad jeg gør er den stadig lige så langsom hjælp mig

processor 3200 +
ram 1,50 gb

M.V.H

figohunden
01. januar 2008 - 22:01 #1
Inden vi gå videre så læs og (måske) forstå ->
http://expfaq.dk/ (Velkommen til Eksperten.dk)

(Jeg hentyder til dine tidl. spørgsmål?)
01. januar 2008 - 22:02 #2
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/threat_analytics/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)

PS: 0 Point ???
Avatar billede figohunden Nybegynder
01. januar 2008 - 22:10 #3
hvor skal jeg så ligge det her spørgsmål ?
Avatar billede egzonrh Nybegynder
01. januar 2008 - 22:24 #4
Det er nemt nok.

1. Start
2. Kør
3. Skriv "msconfig"
4. Tryk på faneblad "Start"
5. Tag flyebenet væk fra alle de programmer du ikke vil have de ikke skal åbne sig automatisk når windows startes.
Tip: Ikke tage antivirus væk eller andre vigtige programmer.
6. Tryk OK
7. Genstart.

Og hvis du vil have flere tip så lav en:
1. Disk CleanUp - Sletter unødvendige filer.
2. Defragmentation - Den laver, så programmer køre hurtigere.
3. Error-Checking - Scanner for fejl og reparer dem.

Dem alle sammen finder du ved at trykke på:
1. Start
2. Denne Computer
3. Højre klik på C:/ drev og tryk på egenskaber.

Den første faneblad finder du Disk CleanUp, og den anden faneblad finder du Defrag og Error-Checking.

Jeg har flere tip, hvis du vil have dem.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
01. januar 2008 - 22:27 #5
Det med msconfig:
Alle dem der har flueben, starter op automatisk. Hvis du vil have en program væk fra start, skal du tage fluebenet væk.

Skulle lige formularer det bedre, så du ikke misforstår.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
01. januar 2008 - 22:38 #6
Så et tip mere om start computeren:
Download:
Hare DachsHund Software

http://www.dachshundsoftware.com/index.html

Det er ene de bedste programmer til at lave computeren hurtigere.
Den laver mange ting hurtigere, computeren, spil, start og mange andre ting.
Der er bare en ting. Den skal købes.

Bare rolig. Den har trial. Du kan prøve den 20 gange hvor god den er.
Du siger at det tager 5 min.? Den her software laver det om til 2 min. (Måske 1 min og 30 sek.)

Jeg en sidste måde hvordan man laver start hurtigere, men den er lidt for risikabelt.

Min tog også 5 minutter at starte op. Så jeg prøvede det der med "msconfig" og så lavede den her tip, og get lige hvor lang tid det tog at blive færdig efter "Welkommen" skærmen?

8 sek!!
Avatar billede egzonrh Nybegynder
01. januar 2008 - 22:40 #7
Ikke for noget men 0 point?
Avatar billede figohunden Nybegynder
01. januar 2008 - 22:47 #8
hvad gør point ?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
01. januar 2008 - 23:42 #9
hehe.. point gør ikke en disse..O)
-
hvis du er helt ny her, og måske ikke er så god til computer, så kan jeg godt forstå, hvis du allerede har opgivet. Efter at havet fået sådan en smøre..
-
Hvis du vil have god hjælp, så jo mere info mere hjælp.!

Så skriv hvilken pc du har.?
Hvordan problemet er opstået.?
Har du ændret hardware/software.?
Har du scannet for virus mm..?

og ellers hvad du finder nødvendigt.
Avatar billede mussepower5 Nybegynder
02. januar 2008 - 00:10 #10
(skriv f.eks også hvor mange pogrammer du starter op med + hvor mange filer din com har + hvor gammel den er(alså der er jo også begrænsninger hvad du kan forlange efter alder ) + hvor meget plads er der udnyttet/ledig/total på C drevet prøv evntuelt at fjerne de unødvendig programmer fra den start og så (vis du ikke KUN har C drev ) få f.eks. spil + andre fyldne ting væk fra C drevet og over på D ( vis det er delt op .)så kunne du jo også kigge i enskaber under C drev det kan du slå nogle drev sammen så den/de søger hurtiger eller la vær så den har mere plads... ( det må du selv om )

HUSK: at scane efter virus og pest ( jeg anbefalder AVG og PestParol ) men vis du selv har nogle gode så går det nok... slet evntuelt unødvendige pogrammer ( vis din com er ved at være fuld ) eller hvis det er seriøst selv ( alså menner SLEM ) så kan du jo gen-instalere windows.

( alt dette er jo gratis )

du kan jo også få pogrammer der gør din com hurtiger ( det er jeg ikke helt inden i så der skal du ikke spørger mig ) nogle dyre end andre.....

ellers kan jeg ikke rigtig hjælpe dig, du kan bruge denne viden eller lade være..

PS. håber du får det til at virke
Avatar billede figohunden Nybegynder
02. januar 2008 - 06:52 #11
jeg har en hp computer
processor 3200 +
ram 1,50 gb
xp
jeg har ikke virus
men jeg har mange ting på min computer kan det gøre sådan at den bliver langsom?
02. januar 2008 - 07:31 #12
Gennemfør [01/01-2008 22:02:01] alligevel...
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. januar 2008 - 11:05 #13
Kommentar: figohunden
01/01-2008 22:47:34 hvad gør point ?

Man kan sige at Point er løn for at hjælpe :)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
02. januar 2008 - 11:09 #14
Avatar billede egzonrh Nybegynder
02. januar 2008 - 16:59 #15
Det er bedst at du kun har de nødvendige programmer på din computer, og resten slettes.
Jeg har fx de her programmer installeret:
Norten Antivirus 2008, Real Player, Mozilla Firefox, MSN Messenger, Phillips Webcam, Ordbøger, Microsoft Office, CCleaner osv.
Mere behøver jeg ikke. Kun hvis det er nødvendigt, så installer jeg andre programmer.

Hvis du fx har flere forskellige music afspiller fx:
Winamp, Realplayer og Media Player, så er det bedst at slette 2 af dem.
Jeg synes deres nye version af Real Player er god og cool, så den beholder jeg.
03. januar 2008 - 20:58 #16
<figohunden>: Skal du vide mere ?
Eller har du bare glemt dette spørgsmål (som nogle af dine andre *S*)

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
09. januar 2008 - 21:43 #17
???
Avatar billede figohunden Nybegynder
16. november 2008 - 18:22 #18
lukket
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. november 2008 - 20:28 #19
Kommentar: karise_larry

HAN HAVDE GLEMT DET!!!! :D
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. november 2008 - 20:33 #20
Men underligt...
Der er 6 kommentarer efter hans sidste, så han har fået 6 mails som er ignoreret...
Avatar billede thegenni Praktikant
30. januar 2017 - 12:50 #21
Trådene r lidt gammel, men der kom højt op i Google, og jeg har siddet og kigget den igennem for hjælp.men jeg tænkte lige jeg ville skrive hvordan jeg fiksede problemet, måske kan nogle andre få glæde af det.....

Ps. en god guide som jeg fandt var http://medieland.dk/artikler/langsom-computer/
det kan være den kan hjælpe lidt. Men bare søg i Google, så er der en del gode sider.

Problemet er jo oftest, at du har mange programmer liggende som du har installeret over den tid du har haft computeren. Disse programmer starter også når du starter computeren, og dermed bruger din computer ressourcer på dette. Man kan nemt slå dem fra ved at gå i "start">skriv "msconfig"> og tryk enter.  Her vælger du så det faneblad som hedder "start" og så fjerner du flueben fra de programmer som du ikke bruger. Du skal bare ikke røre firewall, antivirus, wifi-program osv.
Dette var ihvertfald mit problem.

Håber det hjalp lidt...