Avatar billede gregorian Nybegynder
01. januar 2008 - 22:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Google søgning, Kun europa - Hvordan?

Hvordan kan jeg lave en søgning som kun omfatter europa, ligesom man laver en søgning i et specifikt land?

Det er jo muligt at afkrydse feltet "sider fra danmark" og yderligere vælge andre lande i advanceret søgning.. men det er her ikke muligt at vælge europe som region..

Er dette muligt overhovedet?

På forhånd tak og rigtig godt nytår.

Mvh
Michael Auchenberg
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. januar 2008 - 22:48 #1
Det er tekniskt muligt, men spørgsmålet er om det er nødvendigt.

Med site:domæne er det muligt at indsnævre søgningen til et lande domæne, så du kunne søge efter

site:dk site:se site:no site:co.uk osv osv

Du skal dog vide at google selv gør en del for at tilrette resultatet af dine søgninger alt efter hvorfra du søger. hvis du og en fra usa søger med samme søgeord, vl i få forskellige resultater, fordi google for dig vil præsenterer primært scandinaviske søgeresultater og for den usa baserede vil der komme primært us resultater
Avatar billede gregorian Nybegynder
01. januar 2008 - 22:57 #2
Det er selvfølgelig en måde.

det som det skal bruges til er en søgning efter en speciel cykeldel, som jeg søger. der findes ikke rigtig så mange af den og dem der findes i US, sælger sjældent til EU.

Derfor skal jeg ud og lave nogle effektive søgninger i EU området, som indbefatter alle EU landene.

jeg giver det et forsøg med Site: metoden.. kender du så nogle steder hvor jeg kan finde forkortelser til eu landene nu vi er igang?
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. januar 2008 - 23:06 #3
Her kan de fleste findes

http://www.1-domain.dk/domaene_registrering_eu.asp

Her kan du vist finde resten af verden
http://www.1-domain.dk/
Avatar billede michaelos Nybegynder
25. maj 2016 - 14:28 #4
Kan man?
Og hvordan gør man?

Når man skal handle på nettet er det irriterende med alle de uden-EUske hit da der jo skal beregnes told og moms af dem.

Det er heller ikke hensigtsmæssigt at skulle skrive site:en eller anden landekode da der jo er mange lande i EU og man som regel retter sin søgning til ad flere omgange.

Teknisk muligt, - hvordan?

Og til spørgsmålet: er det nødvendigt?

Ja, i den grad.

👌