Avatar billede kol Nybegynder
09. januar 2008 - 09:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Udvælge oplysninger fra rækker

Har et regneark med firmaoplysninger m. bl. a. kontaktpersoner.
een række for hver kontaktperson.
Ialt 278 rækker og kolonner A til G.
For overblikkets skyld vil jeg gerne beholde kontaktpersonerne i rækker som det er nu, men med de øvrige firmaoplysninger kun i rækken med den første kontaktperson for hvert firma.

Hvordan lige det!

HIlsen
KOL
Avatar billede excelent Ekspert
09. januar 2008 - 16:37 #1
lidt flere oplysninger om layout og et par eks.
ellers send til
pm@madsen.tdcadsl.dk
Avatar billede kol Nybegynder
10. januar 2008 - 18:27 #2
Dataene er hentet ud fra Navision.
Men ikke på en særlig smart måde, fordi der for hvert personnavn, som er knyttet til et firma, dannes en række med alle firmaoplysningerne foruden personnavnet.
For overblikkets skyld vil jeg bare have den første række til at indeholde alle firmaoplysninger foruden personnavnet, men i de efterfølgende rækker vil jeg bare have personnavnet.
For de efterfølgende firmaer, vil jeg igen have første række for hvert firma til at indeholde alle oplysninger og i de efterfølgende rækker igen alene personnavnet.

Er det forståeligt?

Hilsen KOL
Avatar billede excelent Ekspert
11. januar 2008 - 19:05 #3
nej så langt rækker mine evner ikke :-)
har behov for at vide om fx der er lige mange rækker pr. firma
i hvilke kolonner er vilke oplysninger

så uden nogler konkrete eks. går det ikke
Avatar billede kol Nybegynder
12. januar 2008 - 13:15 #4
OK!
Jeg sender et eksempel på mandag.
Hav engod weekend.

KOL
Avatar billede excelent Ekspert
16. januar 2008 - 16:16 #5
løsning:
Sub CleanUp()
Set sh = Sheets("Alle data")
sh.Select

rk1 = Range("A1").End(xlDown).Row + 1
rng = Range("A" & rk1 & ":A" & Cells(65500, 1).End(xlUp).Row).Address
om:
værdi = Cells(rk1, 1)
antal = Application.WorksheetFunction.CountIf(Range(rng), værdi)
If antal > 1 Then Range("A" & rk1 + 1 & ":J" & rk1 + antal - 1).Clear
rk1 = rk1 + antal
If Cells(rk1, 1) <> "" Then GoTo om

End Sub
Avatar billede kol Nybegynder
17. januar 2008 - 22:18 #6
Det virker!

Tak for hjælpen.

Hilsen KOL