Avatar billede karsberg Nybegynder
16. januar 2008 - 12:42 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

ændre partition

Hejsa...

jeg har lige formateret min com- men lavede en lille brøler..

jeg har lavet kage i min partition på harddisk c..

den står som at være 174 gb selvom den faktisk er 300 gb..
så jeg har fået lavet en partition jeg ikke kan se i windows..

hvad gør jeg nu? da jeg helst ikke vil om-formatere..
Avatar billede karsberg Nybegynder
16. januar 2008 - 12:42 #1
det er win xp home :P
Avatar billede nva Praktikant
16. januar 2008 - 12:54 #2
Du kan finde resten under diskhåndtering og lave en anden partition med den ikke allokerede del.
Avatar billede karsberg Nybegynder
16. januar 2008 - 12:57 #3
hvor finder jeg diskhåndtering :)
Avatar billede nva Praktikant
16. januar 2008 - 12:59 #4
kontrol panel - administration - computer administration - diskhåndtering
Avatar billede karsberg Nybegynder
16. januar 2008 - 13:02 #5
øv øv..

jeg kan ikke se den del der mangler under diskhåndtering :(
Avatar billede nva Praktikant
16. januar 2008 - 13:03 #6
Har du opdateret din XP med SP2 og alle opdateringer?
Avatar billede karsberg Nybegynder
16. januar 2008 - 13:05 #7
jeg har sp2- men er stadig i gang med nogle små opdateringer..
Avatar billede karsberg Nybegynder
16. januar 2008 - 13:06 #8
vent- ude til højre står der grundlæggende 298 gb :)
Avatar billede den33 Nybegynder
16. januar 2008 - 13:08 #9
vil ikke lige gøre mig klog, men er der ikke noget med at "home" kun har en skrapet udgave af diskhåndtering.
Avatar billede den33 Nybegynder
16. januar 2008 - 13:09 #10
jeg trækker min kommentar tilbage :-)
Avatar billede nva Praktikant
16. januar 2008 - 13:25 #11
Når du har lagt alle opdateringer på skal du måske genstarte for at se resten af pladsen under diskhåndtering - jeg kunne forestille mig at det er nødvendigt, men har ingen erfaring med det.
Avatar billede off-line Nybegynder
16. januar 2008 - 13:58 #12
Hvad ser du helt konkret i Diskhåntering, ud over dit C-drev og D-CD/DVD ?
Står der ikke noget med RAW eller ikke allokeret?
Avatar billede karsberg Nybegynder
16. januar 2008 - 14:23 #13
problemet er løst :)

min fætter ordede det for mig..
men vi har et andet problem vi ikke selv kan løse..

jeg har en sata-disk i maskinen som jeg køre windowa på..
og så har jeg en ekstra 250 gb ide harddisk som jeg godt vil ha i maskinen også..

den skal sidde på samme fladkabel som min dvd-brænder- men ligemeget hvordan jeg sætter jumperne kan jeg enten kus de den nye harddisk eller dvd-drevet????

skal jeg oprette et nyt spm og afslutte dette? eller er det i orden?
Avatar billede karsberg Nybegynder
16. januar 2008 - 14:25 #14
undskyld stavefejl- men det gik lidt stærkt..
Avatar billede nva Praktikant
16. januar 2008 - 14:28 #15
Jeg må tilstå at jeg ikke gider komme med hjælp, som så bliver til 'min fætter ordede det for mig..' - på den måde kan du jo 'klare' alt selv ;)
Avatar billede karsberg Nybegynder
16. januar 2008 - 14:33 #16
nva du må godt få pointene- ikke noget problem der..

han kom tilfældig forbi og fiksede det mens jeg lå og baksede med det..
hvis jeg ku klare alting selv ville jeg ikke oprette spm om det..

men vidste ikke det jeg ville træde nogle over tæerne ved at han klarede det for mig..

for så havde han ikke fået lov at hjælpe :(
Avatar billede off-line Nybegynder
16. januar 2008 - 14:35 #17
Du skal nok oprette et nyt spørgsmål, og lukke her med en forklaring på,
hvad din fætter har gjort.
Avatar billede karsberg Nybegynder
16. januar 2008 - 14:36 #18
smid lige svar :)
Avatar billede nva Praktikant
16. januar 2008 - 14:38 #19
Tag bare point selv - jeg har aldrig været point-liderlig ;)

Jeg blev bare lidt irriteret, da jeg synes du havde fået alle svar som var nødvendig for at løse dit problem.
Avatar billede karsberg Nybegynder
16. januar 2008 - 14:41 #20
nva- dit svar var også det rigtige :)

så jeg vil meget gerne give dig point selvom du ikke er point-liderlig :)
for min fætter havde ikke løst mit problem uden din hjælp..

og sorry hvis jeg trådte dig over tæerne- det var virkelig ikke menningen :(

jeg er taknemmelig for jeres hjælp her på eksperten..
Avatar billede nva Praktikant
16. januar 2008 - 14:43 #21
No hard feelings ;)
Avatar billede karsberg Nybegynder
16. januar 2008 - 14:44 #22
:) tak
Avatar billede off-line Nybegynder
16. januar 2008 - 14:52 #23
Prøv med et andet kabel, Eller se i Diskhåndtering og bios. Ang. ekstra HD