Avatar billede pallejensen Nybegynder
17. januar 2008 - 11:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Formularer - Indstillinger for tekstfelt - beregninger

Jeg har forskellige beløb lagt ind i tekstfelter, type: tal. Disse tal ønsker jeg lagt sammen (summeret)i et tekstfelt, type beregninger.
Er det muligt og i givet fald, hvordan gør jeg så det.

Tilsvarende har jeg tekstfelter, type: tekst, udfyldt. Denne oplysning gentages senere i dokumentet. Her vil jeg gerne, at oplysningen lægges automatisk ind i tekstfeltet, således at jeg kun skal skrive oplysningen en gang.
17. januar 2008 - 12:20 #1
Hvis du har 2 tekstfelter: Tekst1 og Tekst2 kan de summeres ved at indtaste:
=Tekst1 + Tekst2
i feltet Beregning. (Bemærk at der er mellemrum før og efter plusset).
Avatar billede rvm Nybegynder
17. januar 2008 - 12:29 #2
og du kan bruge felttypen "Ref" til at refererer til et tekstfelt (formularfelt)
17. januar 2008 - 12:32 #3
Du kan indsætte indholdet af et tekstfelt et andet sted i dokumentet ved at taste Ctrl-F9 og indtaste feltnavnet mellem paranteserne.