Avatar billede morten100 Novice
21. januar 2008 - 17:02 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

startside kommer ikke frem!

Jeg har i "internetinstillinger" skrevet at dr.dk skal være min startside, men efter jeg opdaterede IE, er min startside nu blevet runonce.msn.com (eller noget lignende).  Jeg kan simpelthen ikke få den væk!  Der står stadig dr.dk under internetindstillinger, men det gør ingen forskel!
Hvad gør jeg????
Avatar billede morten100 Novice
21. januar 2008 - 19:05 #2
Windows kan ikke finde gpedit.msc .....  Øv, det lød ellers som om det skulle virke.
Avatar billede morten100 Novice
21. januar 2008 - 19:38 #3
Desuden kan jeg slet ikke følge de engelske/amerikanske instruktioner: "user configuration", "administrative templates" kan jeg ikke finde.
Avatar billede ejldk Nybegynder
21. januar 2008 - 19:44 #4
Nu kommer jeg med en kommentar, har ikke selv prøvet det, men...
"runonce" betyder jo "kør-en-gang". Mon ikke det er noget med opsætning af IE?
Står der noget på den side som åbnes?
Avatar billede morten100 Novice
21. januar 2008 - 19:56 #5
Ork ja.  Det lader til at den først prøver at finde en side der starter med go.microsoft............  men det forsvinder ret hurtigt og bliver erstattet med "http://runonce.msn.com/runonce2.aspx"
Når dén side kommer frem, står der: "an http error occuredwhile getting: (ovenstående)
Og nedenunder står der: "Details: connect timed out"
Avatar billede ejldk Nybegynder
21. januar 2008 - 20:47 #6
Det lyder underligt.
Måske skulle du skifte til firefox?:D
Ej, hvilken version af IE 7 bruger du?
Avatar billede mortensen Nybegynder
21. januar 2008 - 21:37 #7
Kan ikke hjælpe dig, men problemet er ikke ukendt. Havde samme problem da jeg installerede IE7 på XP.  Slettede den igen og ventede ca 6 måneder, hvor jeg med jævne mellemrum installerede IE7 og stadig med samme resultat, samme startside. Pludselig virkede det. Er du sikker på du har alle nye opdateringer - ja selvfølgelig, men spørger alligevel ;)
Avatar billede morten100 Novice
22. januar 2008 - 16:41 #8
ejldk-> Øhm, version af IE7?  Hvor kan jeg se det?
zandyx-> Næ, det kan godt tænkes jeg mangler opdateringer, men den opdatering af IE jeg tog imod, kom helt automatisk og jeg blev spurgt om jeg ville opdatere.  Det skulle jeg vist aldrig have gjort.  Det kan godt være jeg bliver nødt til at slette den og så installere en ældre version.

Er jeg virkelig den eneste, der har dette problem p.t.?
Avatar billede mortensen Nybegynder
24. januar 2008 - 07:48 #9
Du kan se versionnr her: Åbn IE -> Hjælp -> Om Internet Explorer
(min er 7.0.6000.16575)

Tjeck også om der er flere opdateringer: Kontrolpanel -> Windows Update. Husk så at taste 'Søg efter opdateringer' øverst til højre.
Avatar billede mortensen Nybegynder
24. januar 2008 - 08:49 #10
Hvis det ikke hjælper:
Fjern IE7 i tilføj/fjern. Formoder du stadig har IE6. Genstart og installer IE7 igen og bliv ved med at opdatere, indtil der ikke er flere opdateringer. Det virkede for mig.
Avatar billede mortensen Nybegynder
05. maj 2010 - 04:23 #11
Fandt du en løsning ?
Avatar billede morten100 Novice
06. maj 2010 - 18:36 #12
Det er sgu længe siden....  Kan ikke huske hvad der virkede, men det virker da nu!
Avatar billede mortensen Nybegynder
06. maj 2010 - 19:11 #13
Takker, dejligt det virker og at spørgsmålet nu er lukket. Ha en god aften