Avatar billede tomdane Nybegynder
24. januar 2008 - 11:21 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Server 2003 ledige porte

Hej

Jeg vil gerne have forslag til ledige porte (helst over 16.000) som jeg kan bruge til portændringer. Jeg skal bruge nogle porte som stensikker ikke bliver brugt af en standardopsætning af Windows Server 2003 med Exchange.
Avatar billede venturer Nybegynder
24. januar 2008 - 11:46 #1
skal du bruge 16.000 porte eller bare porte i området 16000+ ?
Exchange og Windows bruger slet ikke noget der oppe af.

Exchange bruger nogle gange porte i 6.000 området (rpc over https), men det er også de højeste jeg kender til.

Med "netstat -a -n" kommandoen kan du se hvilke porte din server lige nu benytter. Linier med "Listening" er porte som er i brug af services.
Avatar billede a1a1 Novice
24. januar 2008 - 18:25 #2