Avatar billede sr9000dk Praktikant
24. januar 2008 - 13:14 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

Billig webhotel til TYPO3?

Hej

Jeg er ved at lave en CMS-hjemmeside og har derfor brug for et billigt webhotel som er velegnet til TYPO3.
Hvilke webhoteller kan bruges – er der nogle I kan anbefale?
Avatar billede ladyhawke Novice
24. januar 2008 - 13:25 #1
Jeg er godt tilfreds med dem her:
http://www.skandihost.eu/
Avatar billede per-olof Nybegynder
24. januar 2008 - 13:39 #2
Jeg er tilfreds med http://www.unoeuro.com/
Avatar billede sr9000dk Praktikant
24. januar 2008 - 14:29 #3
Tak for svar!

må jeg lige stille
Avatar billede sr9000dk Praktikant
24. januar 2008 - 14:37 #4
...tre spørgsmål mere:

1. Hvad er prisen kr/md?
2. Hvilke krav skal webhotellet opfylde for at være velegnet til TYOP3?
3. Kan I anbefale andre billige TYPO3 webhoteller?
Avatar billede ladyhawke Novice
24. januar 2008 - 14:41 #5
10-50kr pr. måned for standard pakkerne (det kunne du se hvis du klikkede på mit link, det står på forsiden)
Skandihost hoster flere typo3 sites (herunder mit), de har så vidt jeg ved alt hvad man skal bruge til det
Jeg kan muligvis finde flere webhoteller, men ikke som jeg kan anbefale, har brugt 2 forskellige til typo3 og der er det klart Skandihost, der har været bedst.
Avatar billede sr9000dk Praktikant
24. januar 2008 - 15:09 #6
Ok
Jeg vil gerne have et betalingssystem på min TYPO3 hjemmesiden - stiller det særlige krav til webhotellet - i så fald hvilke?

Kan de webhoteller I har nævnt klare det?

Ikke flere spørgsmål - jeg takker mange gange for jeres hjælp :-)
Avatar billede ladyhawke Novice
24. januar 2008 - 15:11 #7
jeg har ikke lavet e-handel på mine sider, men det absolut nemmeste er at skrive et spørgsmål til udbyderen og spørge ad
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2008 - 15:35 #8
så er der jo også det gratis www.domaindirect.dk de kan også køre typo3.

Du nævner e-handel, har du i den forbindelse set på CMS joomla,
i det system kan der tilkobles web shop, der kan udvides med DK betaling.
Avatar billede it-dk Nybegynder
24. januar 2008 - 16:40 #9
Du kan evt søge efter udbydere på www.hostindex.dk
Avatar billede jensgram Nybegynder
24. januar 2008 - 16:46 #10
Det vigtigste for TYPO3 - som ikke altid er en selvfølge - er Image Magick eller GraphicsMagick. Uden denne er TYPO3 ret amputeret.

Webshop er lettest, hvis der er PHP5 og man vælger quickpay (hvortil der er udviklet en extension til håndtering af betaling, http://typo3.org/extensions/repository/view/paymentlib_quickpay/0.1.3/). Jeg har ikke selv brugt den, da jeg sad med et fucking PHP4-hotel!
Avatar billede sr9000dk Praktikant
25. januar 2008 - 15:21 #11
Så har jeg alligevel lidt flere spørgsmål hvis det er ok...

Jeg har lige set på CMS joomla - er det efter jeres mening bedre end TYPO3? Er det nemmere at lære og bruge hvis man er nybegynder?

Jeg mener også der er mulighed for at udvide med et betalingssystem i TYPO3 - er det ikke korrekt? I TYPO3 kan der måske ikke betales med dankort eller hvad?
Avatar billede ladyhawke Novice
25. januar 2008 - 15:25 #12
du kan også lave ehandel i typo3
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2008 - 15:46 #13
TYPO3 er nok det nemmeste at gå til, joomla er noget sværere, medens PHP-fusion er det letteste, men PHP-fusion har ikke mulighed for ehandel.
TYPO3 er et udemærket CMS, og så er det egnetlig startet dansk.
Joomla er mere avanceret, og sværere, men med et utal af tilføjelses muligheder.

Vedrørende dankort, så kræver det for begge CMS en gateway til indløsning og en godkendelse fra PBS. Det er ikke gratis, vel ca. kr. 3000,00 pr. år.
Avatar billede sr9000dk Praktikant
25. januar 2008 - 23:30 #14
Det er et must med e-handel med mulighed for DK betaling. Det virker derfor ikke som et nemt valg hvis der er muligheden for dette i dem begge. Jeg hælder dog nok mest til TYPO3 hvis det er nemmest at gå til. På den anden side har jeg læst at Joomla har vundet priser to år i træk bla. pga. de gode muligheder for at hente hjælp i forums osv. - tror jeg nok. Det er selvfølgelig en god fremtidssikring hvis der er flest udvidelsesmuligheder i Joomla, så det er sgu en svær beslutning synes jeg.

Er der andre væsentlige ting som taler for det ene frem for det andet?
Stiller de f.eks de samme krav til webhotellet?
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2008 - 10:41 #15
De stiller samme krav til webhotel, men alle hoteller der ikke er gratis burde kunne klare det. Joomla har et udemærket dansk forum, det har TYPO3 ikke.

Imidlertid, hverken TYPO3 eller joomla koster jo noget,så hvorfor ikke prøve sig frem.
Start med det ene og prøv det af ved at lave forskellige ting, duer det ikke så prøv det andet, det koster ikke noget.
Avatar billede it-dk Nybegynder
26. januar 2008 - 19:56 #16
Jeg er enig med de andre af TYPO3 nok er lidt nemmere men Joomla har også mange fordele.

Tror at Joomla nok kan afvikles på webhotel fra www.intergate.dk da der er en installationsvejledning her http://www.intergate.dk/content/support/joomla.htm
Avatar billede sr9000dk Praktikant
27. januar 2008 - 12:11 #17
Tak for hjælpen. Der har været mange gode og brugbare svar. Jeg vil følge jeres råd og prøve mig frem. Jeg vil starte med TYPO3 i første omgang da det er nemmest og hvis jeg ikke er tilfreds kan jeg jo prøve Joomla. Super fedt med alle jeres svar - det har været en meget stor hjælp :-)
Avatar billede sr9000dk Praktikant
21. februar 2008 - 21:08 #18
Jeg vender lige tilbage selv om det efterhånden er længe siden. Jeg har rodet lidt med Typo3 men overvejer at prøve Joomla i stedet.

Minimig du skrev: "Du nævner e-handel, har du i den forbindelse set på CMS joomla,
i det system kan der tilkobles web shop, der kan udvides med DK betaling."

Hvad er det for et betalingssystem og hvad er det for et DK betaling det kan udvides med?
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2008 - 11:13 #19
Prøv at downloade her: https://dev.virtuemart.net/cb/wiki/1693
du skal vælge Joomla! 1.0.13 eCommerce Edition, der er webshop allerede integreret.

Dankortdelen kan etableres gennem danske e-wire.dk der har et færdigt modul til Joomla

Evt. kan du se vores test side af ovenstående download (uden betalingsdel) her,
www.dk6400.dk
Avatar billede websitebasen Nybegynder
17. august 2010 - 17:41 #20
Jeg kan også kun anbefale UnoEuro, de har hvad man kan kalde et billigt webhotel! Ellers kig forbi http://www.hostdomain.dk der kan du måske finde et billigt webhotel.

Christopher
Avatar billede dixy Nybegynder
26. august 2010 - 01:08 #21
Hej
Vi har mange Typo3 hjemmesider på http://www.hostpixelgraf.dk . Vi har optimeret hosting til vores kunde, men nu er bygget system på den mode at det bliver også mulighed for at bestiller webhotel til mindre hjemmesiden.
Avatar billede dixy Nybegynder
26. august 2010 - 01:12 #22
Hm, nu kan jeg navne også at scannet.dk kan være  godt vælg. Det har meget godt support.
Avatar billede websitebasen Nybegynder
29. oktober 2010 - 14:58 #23
Tror også dandomain har nogle webhoteller med det, nu når jeg tænker mig om ellers kig forbi http://billigt-webhotel.dk
Avatar billede JesperSHansen Nybegynder
11. oktober 2012 - 15:02 #24
Året er 2012, og tingene har ændret sig på hosting markedet.

Vi hoster f.eks. typo3: http://redhost.dk/open-source-cms-webhoteller/typo3

Der er kommet mange hosts til, og der er en del som er forsvundet. Måske tråden skal opdateres? :-) Især siden den ligger så godt placeret på google.