Avatar billede JJ77 Juniormester
24. januar 2008 - 14:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tæl én op i databasen

Hej Eksperter

Nedenstående kode viser en annonce som indeholder en beskrivelse af et produkt.
Jeg kunne dog godt tænke mig at hver gang en annonce bliver vist, så tæller den én op i et tabel-felt "visningerIalt". Dette felt vil jeg så bare tilføje til tabellen bortgivesAfProdukt. Nogen som har et forslag til hvordan jeg gør det. Ved godt der nok skal bruges noget update, men være venligst pædagogisk i jeres forslag. Tak :-).

<?PHP
require_once("../XXX/XXX.php");

$Id = $_GET[id];

$hent = mysql_query("SELECT * FROM bortgivesAfProdukt left join postnr on bortgivesAfProdukt.postNr = postnr.postnr WHERE id = '$Id'") or die(mysql_error());
$raekke = mysql_fetch_assoc($hent);

echo "DATA VISES HER";
  }
?>
Avatar billede nielle Nybegynder
24. januar 2008 - 14:13 #1
Sådan?

<?PHP
require_once("../XXX/XXX.php");

$Id = $_GET[id];

$sql = "UPDATE bortgivesAfProdukt SET ditTaellerFelt = ditTaellerFelt+1 WHERE id = '$Id'";
mysql_query($sql);

$hent = mysql_query("SELECT * FROM bortgivesAfProdukt left join postnr on bortgivesAfProdukt.postNr = postnr.postnr WHERE id = '$Id'") or die(mysql_error());

$raekke = mysql_fetch_assoc($hent);

echo "DATA VISES HER";
}
?>
Avatar billede nielle Nybegynder
24. januar 2008 - 14:14 #2
Så skal du bare tilføje et ditTaellerFelt felt som et talfelt og starte det på værdien 0.
Avatar billede JJ77 Juniormester
24. januar 2008 - 16:24 #3
Det spiller bare derudaf.. Tak.. og smider du ikke et svar :-)
Avatar billede nielle Nybegynder
24. januar 2008 - 17:48 #4
Svar :^)