Avatar billede kandreak Nybegynder
25. januar 2008 - 18:31 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

mac adressen

hvordan finder man macadressen på windows vista?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. januar 2008 - 18:41 #1
ipconfig /all
som på alle de andre windowser
Avatar billede kandreak Nybegynder
25. januar 2008 - 19:06 #2
det virker ikke. der kommer bare en boks fem der lukker når jeg klikker på den
Avatar billede swiatecki Novice
25. januar 2008 - 19:19 #3
tryk [windowstast]+[R+]
skriv "cmd" - uden ""
skriv "ipconfig /all" uden "" og tryk enter :)
Avatar billede swiatecki Novice
25. januar 2008 - 19:19 #4
* tryk [windowstast]+[R] *
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. januar 2008 - 19:20 #5
Ja, du skal skrive kommandoen i en dos-prompt (sort vindue), ikke direkte i "kør".
Avatar billede kandreak Nybegynder
25. januar 2008 - 20:28 #6
jeg får godt nok en masse ip + fysiske adresser men det er jo ikke macadressen den står der ikke
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. januar 2008 - 20:31 #7
En fysisk adresse er en MAC adresse, sådan noget i retning af 44:44:44:44:44:44
Avatar billede kandreak Nybegynder
25. januar 2008 - 20:43 #8
nej det er ikke det samme for jeg har to andre computere der kører på xperen med macadressen. jeg har prøvet at taste den fysiske adresse ind fra vistaen men det virker ikke man har jo også fysisk adresse på xp mac adressen er 12 cifre uden -imellem
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. januar 2008 - 21:08 #9
Hvor skulle du taste adressen ind? Hvad står ved din "fysiske adresse"?
Avatar billede kandreak Nybegynder
25. januar 2008 - 21:23 #10
jeg har en trådløs router hvor jeg skal lave sikkerhed i med macadressen det virker på de to andre men ikke på den tredje hvor jeg har vista på
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. januar 2008 - 21:28 #11
Ok, der skal du taste det ind. På en Vista, jeg kan røre ved står der:

Physical Address. . . . . . . . . : 00-XX-XX-XX-XX-FE

Ja, det er "-" og ikke ":", og "XX"-erne er for ikke at røbe for meget her på exp.dk ;) Dem burde altså du'. Hvis du vælger det rigtige netkort...
Avatar billede kandreak Nybegynder
25. januar 2008 - 22:02 #12
hurra nu virker det. send et svar
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. januar 2008 - 22:03 #13
Tak, tak, men jeg samler slet ikke på point.
Avatar billede kandreak Nybegynder
25. januar 2008 - 22:06 #14
det er helt i orden men så kan det være at swiatecki gerne vil have dem. han hjalp jo også
Avatar billede kandreak Nybegynder
15. juni 2008 - 20:39 #15
jeg lukker med et svar