Avatar billede scox Nybegynder
09. februar 2008 - 10:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvilken bærbar er bedst (2 til sammenligning)

Hej eksperter
Jeg er på jagt efter en ny bærbar og er faldet over disse 2, ved godt de ikke kan sammenlignes helt men hvis man har i mente at de gerne skal kunne bruges i nogen tid før de skal udskiftes hvilken er så bedst til prisen?
Zepto 15,4"
Konfiguration
2048MB (1024x2) DDR2 667/PC5300 SODIMM

Zepto Zpro N-Standard (NBG)

Dansk tastatur layout

SAMSUNG DVD-RW DL Brænder

15,4" WSXGA+ 1680x1050 - 6625WD

6 Cell batteri til 6X24 / 6X25

NVIDIA® Geforce 8600M GT

Miljøafgift

onlinerabat

2.40 GHz Intel C2 DUO T8300 800MHz 3MB (Virker kun med Vista)

Opg. Uden merpris 160GB 7200rpm til 200GB 7200rpm

Microsoft® Windows® Vista Home Premium 32bit - DK + Office Prøveudgave

Tilbehør
Zepto Zcumbag - Notebook bag Red/Black
Pris 10860,-
Eller:
Dell 17" XPS
Komponenter
Intel® Core™ 2 Duo T7700-processor (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-cache)
Original Windows Vista™ Home Premium - Dansk
1 års Parts Only Warranty
17" UltraSharp™ TFT-skærm med WUXGA (1920 x 1200), TrueLife™ og integreret 2.0 MP webcam
Bone White med hvid LED-baggrundsbelysning
2048 MB Dual Channel DDR2 SDRAM på 667 MHz [2x1024]
400 GB SATA-harddiske (7.200 omdr./min.), RAID 0 Stripe (2 x 200 GB)
DUAL SLI 512MB NVIDIA® GeForce® 8800GTX card
Ageia PhysX-processorkort
8x dvd+/-rw-drev med slot-loading, inkl. software
9-cellet primært lithium-ion-batteri (85 W/t)
XPS M1730 - Rygsæk
355 Bluetooth 2.0-modul (op til 3 Mbps) med Enhanced Data Rate -
Intel® Pro/Wireless 3945 802.11a/b/g-minikort - Europæisk - Core 2 Duo Processors
Integreret Sound Blaster Audigy ADVANCED HD Audio

Pris 19520,-

Så eneten 11000 eler 20000 men hvor er pengene givet bedst ud??
Har pt. råd til begge men hvis det skal være den dyre skal den også holde en del længere end den billige!!!
Takker
Avatar billede haverslev Novice
09. februar 2008 - 11:29 #1
Uden tvivl, så er DELL`en langt den bedste, hvad ang. hardware indhold osv.
Dell`en  er en rigtig "gamer" maskine.

Zepto`en er også en rigtig god maskine, så kan du nøjes med mindre grafikkort, harddisk osv. så er der jo en del at spare og den klarer jo også de nyeste spil der er fremme idag - men den kan ikke måle sig med Dell`en. :-)
Avatar billede lzs Nybegynder
09. februar 2008 - 16:32 #2
Ja om haverslev siger, så er dell'en da klart at foretrække, hvis der skal spilles. Men der er nu ikke meget bærbar over en 17" :D
Avatar billede scox Nybegynder
12. februar 2008 - 13:26 #3
Jeg er med på at Dell en en meget bedre maskine..men det jeg mener med spørgsmålet er om det er det værd at give ca. det dobbelte for dell?? hvornår skal dell´en skiftes ud til en nyere maskine?? efter 3 år eller?? og kan zepto´en ikke holde 2 år?? vil gerne kunne spille de nye spil men behøves ikke at være i fuld opløsning. ved godt det er svært at spå om fremtiden... men hvor længe kan de hverisær holde??
Avatar billede haverslev Novice
12. februar 2008 - 14:21 #4
Zeptoen kan sagtens klare 2-3 år og det kan Dell`en også dog måske spil mæssigt 3-4 år. Men af de 2 maskiner - nu og her og med udviklingen af f.eks pc spil i mente, så vil jeg vælge Zeptoen og så køben en anden/nyrere om en 3 års tid.
Herved sparer du jo allarede nu, ca det halve af hvad en ny Zepto koster pt.
Om 3 år er der jo også helt nye grafikkort, cpu osv. osv. på markedet - men det er svært at spå om pt :-)
Avatar billede lzs Nybegynder
12. februar 2008 - 14:45 #5
Er det meningen at du vil tage den med rundt til folk for at spille? for hvis ikke er det helt klart smartere at købe en bærbar til ca. 8k og så brænde resten af på en stationær, så vil det også være klart være mere fremtidssikret, selvom intet er det i denne branche :D
Avatar billede scox Nybegynder
12. februar 2008 - 16:16 #6
takker
Avatar billede scox Nybegynder
12. februar 2008 - 16:17 #7
prøver lige igen takker