Avatar billede thomasdb Nybegynder
10. februar 2008 - 17:01 Der er 4 kommentarer

sort skærm når man spoler frem i film via front row (leopard)

hvis jeg spoler frem i eks. .avi filer i front row bliver filmen sort, er der nogen som har en forklaring på dette ?
Avatar billede egonspock Seniormester
10. februar 2008 - 17:35 #1
Avi er en samlekasse for flere typer video-codecs. Det kan muligvis hjælpe at opdatere sine Codecs. Der er f. eks. lige kommet en ny udgave af Perian, som indeholder aftestede udgave af en hel masse codecs, og den nemmeste måde at vedligeholde det på er ved at installere et kontrolpanel, en PreferencePane, som hedder FrontRow Trailers herfra:

http://0xced.blogspot.com/2007/02/bandes-annonces-front-row.html

Der er en engelsk forklaring lidt nede i teksten.
Avatar billede thomasdb Nybegynder
10. februar 2008 - 17:58 #2
hej egon,

jeg hentede den seneste peridan i fredags, da det er en helt ny mini jeg har fået. Jeg kan ikke rigtig se i linket at de referere til netop min fejl -eller er jeg blind...
Avatar billede egonspock Seniormester
10. februar 2008 - 18:55 #3
Okay, hvis din perian er den nyeste hjælper det ikke specielt meget. Det som Front Row Trailers kan, er blot nemt at holde styr på om man har opdateret hhv. Perian, Quicktime og Flip4mac, så nej, det vil nok ikke hjælpe specielt meget. (man trykker blot på en knap, så opdaterer den selv Perian, f. eks.)

Jeg er bange for at det muligvis har med de begrænsninger som grafikkort og RAM i din Macmini giver og så kan det måske hjælpe at opgradere RAM'en, men der tør jeg ikke lægge hovedet på blokken for.
Avatar billede thomasdb Nybegynder
10. februar 2008 - 20:27 #4
der sidder 2gb i, men ok, jeg ved andre har det samme problem, tak for hjælpen