Jeg har i dag forgæves kørt ca 240 km for at opsætte en 3Com ADSL Office Connect Wireless Firewall 54 mbps Router til afløsning af en alm. TDC ADSL Router. Missionen lykkedes desværre ikke, SUK – men jeg opgiver ikke, for jeg har sat min egen og naboens router op uden problemer – men dette er dog til Kabel modem. Jeg har også sat den alm TDC ADSL Router op uden problemer hos den pågældende for ca. 1 år siden.
Men nu en beskrivels af mine problemer?
Dette har jeg gjort: Forbindelse: RJ11 stik mellem Router og ADSL udgang i væginterface.. Forbindelse: RJ45 stik i en af de 4 porte i Routerens switche og forbundet til netstik i PC Jeg har kørrt en installation af program på CD og konfigureret via Webinterface på 192.168.1.1:
Jeg har kørt en wizard og angivet SSID navn samt kanalnummer 11 og sat krypteringkode. Forbindelse er sat til PPPoE og DHCP er aktiveret, således at PC tildeles dynamisk IP-adresser automatisk. Jeg blev også bedt om at tildele ID og Password(indtastet fra TDC brev) samt angive VPI og VCI. De sidste har jeg dog ingen erfaring med, men lod dem være i default settings som var 0/38 og Encapsultation (LLC or VC Mux) – her var default sat til VC Mux og det akcepterede jeg.
Når jeg ville gemme (Apply) – så under gemme-processen kom meddelese om, at kabelforbindele til PC manglede eller ikke kunne findes??? Jeg udskiftede til nye kabler (havde heldigvis et ekstra sæt af hver) – samme resultat.
Alle lamper i Routeren lyser som de skal BORTSET fra On-Line knappen, som indikerer manglende Internet eller manglende godkendelse af ID/Password ifølge manualen.
Altså jeg får at vide færdiggærelse af opsætning at kabel forbindelse til PC mangler og jeg skal checke. Jeg har checket og udskiftet – hvad kan der mon være galt?
forbindelsen er en DHCP tildelt PPPoE forbindelse, det er sådan er der er en leasetime fra DHCPén hvilket gør at den låser mod at uddele nye adresser til nye enheder (MAC Adresser) inden den lease time er gået. Hvad den står til kan være svært at svare på. Der kan gøres 2 ting: 1. Pille alt fra forbindelsen og vente op mod et døgn, og så tilslutte det nye udstyr. 2. Ringe til TDC og få dem til at resette linien for at få leasetimen resat.
Det er jo sikkert den anden mulighed der er den hurtigste og nemmeste men det er det ikke altid lige nemt at få TDC til at gøre det man gerne vil have dem til ;-)
Aha, det vil jeg prøve næste gang. Tak for svar. Jeg skal nok melde tilbage på, om det hjalp. (Jeg skal først besøge min ven, som jeg hjælper, i weekenden)
Fix: Danish DSL Provider TDC issue Ethernet Modems to their clients as part of the DSL contracts they offer. TDC's Broadband provision is set up in a way which prevents ANY OTHER MODEMS or ROUTERS from connecting to their exchange.
Therefore, the OfficeConnect ADSL Router will not be able to connect to the TDC exchange.
NOTE: The TDC do offer PPPoE as an Internet connection type, check with your ISP to confirm whether this encapsulation is being used, if so, set the Internet connection type on your router to PPPoE with LLC Encap
Fix: Danish DSL Provider TDC issue Ethernet Modems to their clients as part of the DSL contracts they offer. TDC's Broadband provision is set up in a way which prevents ANY OTHER MODEMS or ROUTERS from connecting to their exchange.
Therefore, the OfficeConnect ADSL Router will not be able to connect to the TDC exchange.
NOTE: The TDC do offer PPPoE as an Internet connection type, check with your ISP to confirm whether this encapsulation is being used, if so, set the Internet connection type on your router to PPPoE with LLC Encap
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.