Avatar billede pureshit Nybegynder
10. februar 2008 - 21:16 Der er 3 kommentarer

Gæstebog fra WebSup viser ikke Æ eller Ø eller Å

Hej med jer!
Først og fremmest sorry for evt. forkert kategori. Kunne ikke umiddelbart finde en bedre kategori at placere dette under...

Jeg har integreret en gratis gæstebog fra WebSup.dk på min hjemmeside, som er hostet på googlepages.com. Når de besøgende skriver beskeder deri, viser den ikke Æ, Ø eller Å?! Nogle der ved hvad der kan være årsagen til dette, og hvordan jeg kan løse det? Det er efterhånden ved at være ret generende at kigge på!

Mvh Simon / pureshit
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. februar 2008 - 21:23 #1
Integreret, hvordan?? websup.dk kan vist bedst lide iso-8859-1, mens google ret sikkert har valgt utf-8.
Avatar billede pureshit Nybegynder
10. februar 2008 - 21:33 #2
Ved ærligt talt ikke ret meget om, hvad jeg snakker om i dette tilfælde... Ville bare mene det hed integreret. Jeg har lave en side på googlepages, hvorpå jeg har smidt gæstebogskoden ind på, og dermed figurerer den på siden. Den viser bare ikke ÆØÅ, og det kan jeg ikke forstå. Du skriver noget med iso og utf, og må desværre beklage, at jeg ikke ved hvad du snakker om... Sorry

Simon
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. februar 2008 - 21:38 #3
Så er google sikkert din ven, hvis du vil vide mere om tegnsæt. Men det kan måske ikke løses uden websup.dk's hjælp - du kan jo forelægge dem problemet.