Avatar billede stoorm Nybegynder
13. februar 2008 - 21:40 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

oscommerce fejl - iispassword

hey

jeg har været ved at sætte Oscommerce op på min hjemmeside der er hostet af needhost, men hvergang jeg vil åbne en side får jeg den her meddelse

IISPassword
The page cannot be displayed
There is a problem with the page youare trying to reach and it cannot be displayed. It is most likely that configuration files for this url are corrupted.

--------------------------------------------------------------------------------

Please try the following:

Click the Refresh button, or try again later.
Open the home page, and then look for links to the information you want.
If you believe you should be able to view this directory or page, please contact the Web site administrator by using the e-mail address or phone number listed on the home page.
HTTP Error 500
IISPassword for Internet Information Services
--------------------------------------------------------------------------------
» IISPassword Info

er der nogle der har en ide om hvad der er galt der?
Avatar billede Kengun Praktikant
13. februar 2008 - 22:20 #1
Bare for at udelukke eventuelle fejl: Er du sikker på at din side er sat op med støtte for php?
Avatar billede stoorm Nybegynder
13. februar 2008 - 23:41 #2
jeg har haft det til at køre før, og jeg ved at servern er sat op til at køre php
Avatar billede dkfire Nybegynder
14. februar 2008 - 13:54 #3
Har du huske at includere index.php over lister for index filer i dit kontrolpanel ??
Avatar billede dkfire Nybegynder
14. februar 2008 - 13:55 #4
Du kan evt. også give et link til din side, så vi kan se hvad der sker.
Avatar billede dkfire Nybegynder
14. februar 2008 - 13:57 #5
Det kan også have noget at gøre med at du har en .htaccess fil liggende i mappen.
Avatar billede stoorm Nybegynder
14. februar 2008 - 14:26 #6
www.stoorm.dk

hvis jeg fjerner .htaccess

så siger den sådan

Server Requirement Error: register_globals is disabled in your PHP configuration. This can be enabled in your php.ini configuration file or in the .htaccess file in your catalog directory.

index.php er registeret som en index
Avatar billede stoorm Nybegynder
14. februar 2008 - 14:27 #7
jeg må da ærlig inrømme jeg har ikke så meget fostand på det.

er der nogle der vil fortælle mig hvad iispassword er og hvad det gør
Avatar billede Kengun Praktikant
14. februar 2008 - 14:29 #8
Jeg har heller ikke meget forstand på det her, men jeg så et eller andet på nettet om at det der iispassword er noget Windows Server Passord. Vet desværre ikke noget mere :(
Avatar billede Kengun Praktikant
14. februar 2008 - 14:30 #9
Fant lige det her: http://www.iistools.com/en/iispassword.html - Ved ikke om det hjælper....
Avatar billede stoorm Nybegynder
14. februar 2008 - 14:33 #10
jeg der kom jeg også ind der var sådan et fint link i bunden af meddelsen men jeg forstår ikke så meget at det
Avatar billede dkfire Nybegynder
14. februar 2008 - 15:09 #11
IISPassword gør det muligt at sætte kodeord på mapper på en Windows IIS server
Avatar billede dkfire Nybegynder
14. februar 2008 - 15:11 #12
Har du mulighed for at vise indholdet af .htaccess filen ??
Avatar billede dkfire Nybegynder
14. februar 2008 - 15:13 #13
Og hvilken version af OSC er du igang med at sætte op ??
Avatar billede stoorm Nybegynder
14. februar 2008 - 15:53 #14
her har vi .htaccass filen:

# $Id: .htaccess,v 1.1 2005/12/02 12:42:30 olby Exp $
#
# This is used with Apache WebServers
#
# For this to work, you must include the parameter 'Options' to
# the AllowOverride configuration
#
# Example:
#
# <Directory "/usr/local/apache/htdocs">
#  AllowOverride Options
# </Directory>
#
# 'All' with also work. (This configuration is in the
# apache/conf/httpd.conf file)

# The following makes adjustments to the SSL protocol for Internet
# Explorer browsers

<IfModule mod_setenvif.c>
  <IfDefine SSL>
    SetEnvIf User-Agent ".*MSIE.*" \
            nokeepalive ssl-unclean-shutdown \
            downgrade-1.0 force-response-1.0
  </IfDefine>
</IfModule>

# If Search Engine Friendly URLs do not work, try enabling the
# following Apache configuration parameter
#
# AcceptPathInfo On

# Fix certain PHP values
# (commented out by default to prevent errors occuring on certain
# servers)
#
#<IfModule mod_php4.c>
#  php_value session.use_trans_sid 0
#  php_value register_globals 1
#</IfModule>

jeg er ved at installere version 2.2
Avatar billede dkfire Nybegynder
14. februar 2008 - 16:45 #15
Ja den vil ikke virker på needhost server. Den kan du bare slette.
Det andet problem skyldes at osc vil have register_global sat til, hvilket er slået fra på needhost server. Dog undre det mig meget at osc vil have det nu, jeg har en tidligere version af osc kørerende uden problemer.
Prøv at høre needhost om de har nogen ide om hvordan du får register_global sat til.
Avatar billede stoorm Nybegynder
14. februar 2008 - 17:11 #16
det kan være der står noget i deres fine kontrol panel (helm) tjeker lige
Avatar billede stoorm Nybegynder
14. februar 2008 - 17:34 #17
jeg har været lindt rundt at kigge på nettet efter et svar

og der står det er et problem der ligger i helm, det er noget at gøre med de sikkerheds mapper der ligger i en virtual Directorie.
Avatar billede stoorm Nybegynder
07. september 2008 - 19:09 #18
man skal bare kalde den _.htaccess
Avatar billede dkfire Nybegynder
08. september 2008 - 23:29 #19
Jamen jeg takker for at måtte bruge lidt tid på dig.
Skal da ikke ske igen.