Avatar billede xiuxiu Nybegynder
14. februar 2008 - 15:19 Der er 3 kommentarer

Exchange 2003 og SMS

Hey :)

Er der nogen der kan fortælle hvordan jeg konfigurere Exchange 2003 til at sende mails til SMS (Mobiltelefoner). Kan jeg gøre det uden videre eller skal jeg bruge 3. parts programmer og hvilke kan I evt anbefale så? Vi skal bruge det til firmaets teknikkere så de også kan modtage mails når de er ude af huset uden at skulle bruge computeren...

På forhånd tak
Xiuxiu
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2008 - 15:22 #1
manuelt eller automatisk?
Har du email adresserne til de pågælende operatører?
Avatar billede xiuxiu Nybegynder
14. februar 2008 - 15:36 #2
det skal helst klares automatisk...at hver gang de modtager en mail skal den sendes videre på sms.
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2008 - 16:00 #3
Sådan lige umidelbart har jeg ikke set noget 3die parts produkt til exchange serveren. Jeg arbejder selv med en SMS server til et andet produkt men dit problem er at den skal kunne gå ned i hver enkelt medarbjeders postkasse og man skal vel også kunne slå til/fra på enkelt medarbejder o.s.v noget andet er at en sms kan kun være 160 tegn lang men nogle mobiler kan sætte 2 eller flere sms sammen, men hvad hvis nu man modtager en e-mail på 2000 tegn, så vil mobillen beepe 13 gange ?

Men her er numrende til de forskellige operatøre (Ved ikke om alle virker)

Sonofon: ??????@note.sonofon.dk
TDC: ??????@sms.tdm.dk
Telefri/Telepassport: ??????@sms.tdm.dk
Mobilix: ??????@sms.mobilix.dk
Telia ????????@gsm1800.telia.dk

??? erstates så af den pågælende medarbejders mobil nummer og sendes som en e-mail
Outlook kan så sættes til at forwarde emails til disse adresser.

Jan