Avatar billede peder77 Nybegynder
14. februar 2008 - 17:20 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Form til mysql og email

Hej Eksperter.

Jeg har en formular på min hjemmeside som brugeren skal udfylde for at sende mig kontakt info.

Disse informationer skal sendes til min email adresse, hvilket ikke er noget problem. Det virker allerede.
Men jeg vil gerne have informationerne lagt ind i min mysql database også.

Kan man det? Og hvordan?

Håber du kan hjælpe
På forhånd tak.
Peter
Avatar billede fixbabe Nybegynder
14. februar 2008 - 20:21 #1
hvordan ser din database ud? tabeler mm. og hvordan ser din form ud? kan du poste det hvad du har nu?
Avatar billede kjeldsted Novice
14. februar 2008 - 21:59 #2
Er det sådan noglet her du mangler?:

$indhold1 = $_POST['felt1'];
$indhold2 = $_POST['felt2'];
$indhold3 = $_POST['felt3'];
$con = mysql_connect("localhost","username","password");
if (!$con)
  {
  die('Kunne ikke forbinde til MySQL server: ' . mysql_error());
  }
mysql_select_db("db_navn", $con);
mysql_query("INSERT INTO tabel (række1, række2, række3)VALUES '$indhold1', '$indhold2', '$indhold3')");
Avatar billede kjeldsted Novice
14. februar 2008 - 22:01 #3
Hov. Der skal selvfølgelig være et mellemrum mellem 'række3)' og 'VALUES' så sidste linie ser sådan ud:
mysql_query("INSERT INTO tabel (række1, række2, række3) VALUES '$indhold1', '$indhold2', '$indhold3')");
Avatar billede kjeldsted Novice
14. februar 2008 - 22:02 #4
Hm... Nu går det helt galt. Beklager. Sidste linie skal se sådan ud:

mysql_query("INSERT INTO tabel (række1, række2, række3) VALUES ('$indhold1', '$indhold2', '$indhold3')");

:-) beklager
Avatar billede fixbabe Nybegynder
14. februar 2008 - 22:09 #5
virker det som du har skrevet ikke?
Avatar billede peder77 Nybegynder
15. februar 2008 - 08:44 #6
Så er jeg her igen.

Formularen ser sådan har ud
-------------------------------------

<form id="kontaktForm"  method="post" action="e_rekvirer_materiale_sendt.php" onSubmit="validering();return false;">

        <p>&nbsp;</p>
        <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">

        <tr>
            <td width="50" height="25" valign="top">Navn:</td>
            <td width="25">&nbsp;</td>
            <td valign="top"><span id="sprytextfield1">
            <label>
            <input type="text" name="name" id="name" />
            </label>
            <span class="textfieldRequiredMsg">Navn er krævet</span><span class="textfieldMinCharsMsg">Forkert udfyldt.</span><span class="textfieldMaxCharsMsg">Forkert udfyldt.</span></span></td>
          </tr>
          <tr>
            <td width="50" height="25" valign="top">Virksomhed:</td>
            <td width="25">&nbsp;</td>
            <td valign="top"><span id="sprytextfield2">
            <label>
            <input type="text" name="virksomhed" id="virksomhed" />
            </label>
            <span class="textfieldMinCharsMsg">Forkert udfyldt.</span><span class="textfieldMaxCharsMsg">Forkert udfyldt.</span></span></td>
          </tr>
                    <tr>
            <td width="50" height="25" valign="top">Adresse</td>
            <td width="25">&nbsp;</td>
            <td valign="top"><span id="sprytextfield3">
            <label>
            <input type="text" name="adresse" id="adresse" />
            </label>
            <span class="textfieldRequiredMsg">Adresse er krævet</span><span class="textfieldMinCharsMsg">Forkert udfyldt.</span><span class="textfieldMaxCharsMsg">Forkert udfyldt.</span></span></td>
          </tr>
          <tr>
            <td width="50" height="25" valign="top">Post nr:</td>
            <td width="25">&nbsp;</td>
            <td valign="top"><span id="sprytextfield4">
            <label>
            <input name="postnr" type="text" id="postnr" size="10" maxlength="4" />
            </label>
            <span class="textfieldRequiredMsg">Postnummer er krævet.</span><span class="textfieldInvalidFormatMsg">Forkert udfyldt.</span><span class="textfieldMinCharsMsg">Forkert udfyldtt.</span><span class="textfieldMaxCharsMsg">For mange tal.</span></span></td>
          </tr>
          <tr>
            <td width="50" height="25" valign="top">By:</td>
            <td width="25">&nbsp;</td>
            <td valign="top"><span id="sprytextfield5">
            <label>
            <input type="text" name="by" id="by" />
            </label>
            <span class="textfieldRequiredMsg">By er krævet.</span><span class="textfieldMinCharsMsg">Der er for få bogstaver.</span><span class="textfieldMaxCharsMsg">For mange bogstaver.</span></span></td>
          </tr>
          <tr>
            <td width="50" height="25" valign="top">Tlf:</td>
            <td width="25">&nbsp;</td>
            <td valign="top"><span id="sprytextfield6">
            <label>
            <input type="text" name="tlf" id="tlf" />
            </label>
            <span class="textfieldRequiredMsg">Telefonnummer er krævet.</span><span class="textfieldInvalidFormatMsg">Forkert format.</span><span class="textfieldMinCharsMsg">For mange tal.</span></span></td>
          </tr>
          <tr>
            <td width="50" height="25" valign="top">Mail:</td>
            <td width="25">&nbsp;</td>
            <td valign="top"><span id="sprytextfield7">
            <label>
            <input type="text" name="mail" id="mail" />
            </label>
            <span class="textfieldRequiredMsg">Mail adresse er krævet.</span><span class="textfieldInvalidFormatMsg">Forkert format.</span></span></td>
          </tr>
                    <tr>
            <td width="50" height="25" valign="top">Kommentar:</td>
            <td width="25">&nbsp;</td>
            <td valign="top"><span id="sprytextfield8">
            <label></label>
            <span class="textfieldRequiredMsg">A value is required.</span><span class="textfieldInvalidFormatMsg">Invalid format.</span><span id="sprytextarea1">
            <label>
            <textarea name="kommentar" id="kommentar" cols="45" rows="5"></textarea>
            </label>
            </span></span></td>
          </tr>
          <tr>
            <td height="25" valign="top">&nbsp;</td>
            <td>&nbsp;</td>
            <td height="30" valign="bottom"><label>
              <input type="checkbox" name="pr_email" id="pr_email" />
            </label>
              Send materiale til min email adresse.</td>
          </tr>

          <tr>
            <td height="25" valign="top">&nbsp;</td>
            <td>&nbsp;</td>
            <td valign="top"><label>
              <input type="checkbox" name="pr_post" id="pr_post" />
            </label>
              Send materiale til min post adresse.</td>
          </tr>
          <tr>
            <td height="25" valign="top">&nbsp;</td>
            <td>&nbsp;</td>
            <td height="40" valign="bottom"><label>
              <input type="reset" name="clear" id="clear" value="Ryd alt" />
              <input type="submit" name="submit" id="submit" value="Send" />
            </label></td>
          </tr>
        </table>
          </form>
------------------------------------------------

Hvordan indsætter jeg det i denne form?
Avatar billede flol Nybegynder
15. februar 2008 - 15:55 #7
Prøv den her:

<?
$database = "DIN-DATABASE";

mysql_connect('localhost','NAVN','PASSWORD');
mysql_SELECT_DB($database);

if(isset($_POST['submit'])) {
    $name = str_replace("'", "", $_POST['name']);
    $virksomhed = str_replace("'", "", $_POST['virksomhed']);
    $adresse = str_replace("'", "", $_POST['adresse']);
    $postnr = str_replace("'", "", $_POST['postnr']);
    $by = str_replace("'", "", $_POST['by']);
    $tlf = str_replace("'", "", $_POST['tlf']);
    $mail = str_replace("'", "", $_POST['mail']);
    $kommentar = str_replace("'", "", $_POST['kommentar']);
    $pr_mail = str_replace("'", "", $_POST['pr_mail']);
    $pr_post = str_replace("'", "", $_POST['pr_post']);

    mysql_query("INSERT INTO mail (navn,virksomhed,adresse,postnr,by,tlf,mail,kommentar,pr_mail,pr_post) VALUES('$navn', '$virksomhed', '$adresse', '$postnr', '$by', '$tlf', '$mail', '$kommentar', '$pr_mail', '$pr_post')");

    $tables = mysql_list_tables('$database');
    while(list($table) = mysql_fetch_row($tables)) {
        $array[] = $table;
    }
    if(in_array('mail', $array)) {
        mysql_query("INSERT INTO mail (navn,virksomhed,adresse,postnr,by,tlf,mail,kommentar,pr_mail,pr_post) VALUES('$navn', '$virksomhed', '$adresse', '$postnr', '$by', '$tlf', '$mail', '$kommentar', '$pr_mail', '$pr_post')");
        echo "<script>alert('Din mail er gemt!');</script>";
    } else {
        mysql_query("
        CREATE TABLE mail (
          id INT NOT NULL AUTO_INCREMENT ,
          navn VARCHAR( 100 ) NOT NULL,
          virksomhed VARCHAR( 100 ) NOT NULL,
          adresse VARCHAR( 100 ) NOT NULL,
          postnr VARCHAR( 100 ) NOT NULL,
          by VARCHAR( 100 ) NOT NULL,
          tlf VARCHAR( 100 ) NOT NULL,
          mail VARCHAR( 100 ) NOT NULL,
          kommentar text NOT NULL,
          pr_mail VARCHAR( 100 ) NOT NULL,
          pr_post VARCHAR( 100 ) NOT NULL,
          PRIMARY KEY (id)
        );
        ");
        mysql_query("INSERT INTO mail (navn,virksomhed,adresse,postnr,by,tlf,mail,kommentar,pr_mail,pr_post) VALUES('$navn', '$virksomhed', '$adresse', '$postnr', '$by', '$tlf', '$mail', '$kommentar', '$pr_mail', '$pr_post')");
        echo "<script>alert('Din mail er gemt!');</script>";
    }

?>

<form id="kontaktForm"  method="post" action="e_rekvirer_materiale_sendt.php" onSubmit="validering();return false;">

        <p>&nbsp;</p>
        <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">

        <tr>
            <td width="50" height="25" valign="top">Navn:</td>
            <td width="25">&nbsp;</td>
            <td valign="top"><span id="sprytextfield1">
            <label>
            <input type="text" name="name" id="name" />
            </label>
            <span class="textfieldRequiredMsg">Navn er krævet</span><span class="textfieldMinCharsMsg">Forkert udfyldt.</span><span class="textfieldMaxCharsMsg">Forkert udfyldt.</span></span></td>
          </tr>
          <tr>
            <td width="50" height="25" valign="top">Virksomhed:</td>
            <td width="25">&nbsp;</td>
            <td valign="top"><span id="sprytextfield2">
            <label>
            <input type="text" name="virksomhed" id="virksomhed" />
            </label>
            <span class="textfieldMinCharsMsg">Forkert udfyldt.</span><span class="textfieldMaxCharsMsg">Forkert udfyldt.</span></span></td>
          </tr>
                    <tr>
            <td width="50" height="25" valign="top">Adresse</td>
            <td width="25">&nbsp;</td>
            <td valign="top"><span id="sprytextfield3">
            <label>
            <input type="text" name="adresse" id="adresse" />
            </label>
            <span class="textfieldRequiredMsg">Adresse er krævet</span><span class="textfieldMinCharsMsg">Forkert udfyldt.</span><span class="textfieldMaxCharsMsg">Forkert udfyldt.</span></span></td>
          </tr>
          <tr>
            <td width="50" height="25" valign="top">Post nr:</td>
            <td width="25">&nbsp;</td>
            <td valign="top"><span id="sprytextfield4">
            <label>
            <input name="postnr" type="text" id="postnr" size="10" maxlength="4" />
            </label>
            <span class="textfieldRequiredMsg">Postnummer er krævet.</span><span class="textfieldInvalidFormatMsg">Forkert udfyldt.</span><span class="textfieldMinCharsMsg">Forkert udfyldtt.</span><span class="textfieldMaxCharsMsg">For mange tal.</span></span></td>
          </tr>
          <tr>
            <td width="50" height="25" valign="top">By:</td>
            <td width="25">&nbsp;</td>
            <td valign="top"><span id="sprytextfield5">
            <label>
            <input type="text" name="by" id="by" />
            </label>
            <span class="textfieldRequiredMsg">By er krævet.</span><span class="textfieldMinCharsMsg">Der er for få bogstaver.</span><span class="textfieldMaxCharsMsg">For mange bogstaver.</span></span></td>
          </tr>
          <tr>
            <td width="50" height="25" valign="top">Tlf:</td>
            <td width="25">&nbsp;</td>
            <td valign="top"><span id="sprytextfield6">
            <label>
            <input type="text" name="tlf" id="tlf" />
            </label>
            <span class="textfieldRequiredMsg">Telefonnummer er krævet.</span><span class="textfieldInvalidFormatMsg">Forkert format.</span><span class="textfieldMinCharsMsg">For mange tal.</span></span></td>
          </tr>
          <tr>
            <td width="50" height="25" valign="top">Mail:</td>
            <td width="25">&nbsp;</td>
            <td valign="top"><span id="sprytextfield7">
            <label>
            <input type="text" name="mail" id="mail" />
            </label>
            <span class="textfieldRequiredMsg">Mail adresse er krævet.</span><span class="textfieldInvalidFormatMsg">Forkert format.</span></span></td>
          </tr>
                    <tr>
            <td width="50" height="25" valign="top">Kommentar:</td>
            <td width="25">&nbsp;</td>
            <td valign="top"><span id="sprytextfield8">
            <label></label>
            <span class="textfieldRequiredMsg">A value is required.</span><span class="textfieldInvalidFormatMsg">Invalid format.</span><span id="sprytextarea1">
            <label>
            <textarea name="kommentar" id="kommentar" cols="45" rows="5"></textarea>
            </label>
            </span></span></td>
          </tr>
          <tr>
            <td height="25" valign="top">&nbsp;</td>
            <td>&nbsp;</td>
            <td height="30" valign="bottom"><label>
              <input type="checkbox" name="pr_email" id="pr_email" />
            </label>
              Send materiale til min email adresse.</td>
          </tr>

          <tr>
            <td height="25" valign="top">&nbsp;</td>
            <td>&nbsp;</td>
            <td valign="top"><label>
              <input type="checkbox" name="pr_post" id="pr_post" />
            </label>
              Send materiale til min post adresse.</td>
          </tr>
          <tr>
            <td height="25" valign="top">&nbsp;</td>
            <td>&nbsp;</td>
            <td height="40" valign="bottom"><label>
              <input type="reset" name="clear" id="clear" value="Ryd alt" />
              <input type="submit" name="submit" id="submit" value="Send" />
            </label></td>
          </tr>
        </table>
          </form>
Avatar billede peder77 Nybegynder
12. marts 2008 - 10:11 #8
Har købt en til at løse opgaven for mig.
Tak for interessen.
Svar hvis du mener at du skal have points.
Avatar billede peder77 Nybegynder
18. marts 2008 - 11:58 #9
lukker her