Avatar billede micvest Nybegynder
22. februar 2008 - 11:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Newbie-php tutorial

Hej, jeg kunne godt tænke mig at lære PHP og MySQL, men har problemer med at finde en god installations-tutorial til div. servere.. Vel at mærke, en tutorial, som passer til mit niveau, for jeg newbie..

Jeg har fundet mange tutorials, men det er mest til Windows CE/ME/NT-maskinerne, og ikke til XP. Hvis nogen herinde kender en god PHP server-installationsguide til Windows XP, vil jeg meget gerne høre fra vedkommende!

Hav lige i baghovedet, at jeg er newbie..
Avatar billede hmann Nybegynder
22. februar 2008 - 11:12 #1
Avatar billede hmann Nybegynder
22. februar 2008 - 11:13 #2
Avatar billede ejldk Nybegynder
22. februar 2008 - 11:33 #3
Download EasyPHP, det installerer php, apache, MySQL og phpMyAdmin i én exe fil, også er det klaret!

Det er godt til begyndere, men når man bliver bedre, skal mangøre det manuelt, da der er opdaget nogle sikkerhedshuller, men som "newbie" er det rigtigt godt!

www.easyphp.org
Avatar billede micvest Nybegynder
22. februar 2008 - 20:03 #4
Mange tak for tippet.. jeg tjekker det ud.
Avatar billede justrace Novice
13. marts 2008 - 20:05 #5
Fortæl, gerne i bidder, efterhånden som du lærer det. Der sidder sikkert mange newbies, inklusive mig, rundt omkring og godt kunne lære af en anden newbies oplevelser.

En tråd behøver ikke at slutte fordi spørgsmålet er besvaret.