Avatar billede vandpibe Nybegynder
23. februar 2008 - 14:54 Der er 5 kommentarer

Regionfri Lumatron DVD28?

Hej

Jeg har en Lumatron DVD28, som jeg gerne vil have til at afspille mine dvd-film fra andre regioner. Er der nogen af jer, der ved, hvordan man gør dvd-afspilleren kode-/regionfri?

Vandpibe
Avatar billede uffesteenberg Novice
24. februar 2008 - 21:11 #1
Hmmm... har kigge på videohelp.com osv, men kan ikke finde din model DVD28... På google er der stort set heller ikke noget om den.

Måske virker en af disse også på din model:
http://www.videohelp.com/dvdhacks?dvdplayer=lumatron&hits=50
Avatar billede halinagold Praktikant
26. juni 2009 - 15:12 #2
Jeg har henvendt mig til Coop (som forhandler den) med spørgsmålet og har fået følgende to opskrifter. Tilsyneladende virker ingen af dem - der sker intet efter at jeg har trykket på tallene. Er der noget jeg skal være særlig opmærksom på når jeg bruger sådan en fremgangsmåde??

Her er de to opskrifter

DVD28
Press "Set up"
Then press " 1 3 8 9"
Press " 0 ", then the zone is for free. If press "2", then the zone is set "2"
Press "set up" key again. Then it's OK.

DVD28HD
1.make sure the CD tray door is open.Then the operation is available
2. press "5-1-6-8" ,then you will see a selective space
3.select "region code 1" , it is 1 region.
4. select "region code 0", it is region code free.

Tak -

Halina
Avatar billede NielsO Nybegynder
29. juli 2009 - 16:30 #3
Hej

Jeg har netop anskaffet mig DVD28HD, og din "opskrift" virker fint for mig. Dog skal jeg gøre opmærksom på, at region 0 ikke er anført i klar tekst, men er det punkt, der ligger lige over region 1. Tilfældigt, at jeg fandt ud af det.

Til gengæld har jeg et besynderligt problem:

Med scart og coaxial til a/v-eren fungerer den fint.
Men HDMI agerer mystisk, idet der ingen lyd er, og billedet er belagt med en lilla "hinde". Ingen hjælp at hente i brugsforvirringen.

Mit nye tv er en Philips Essence, som jo er kendt for sin separate box/hub.

HDMI-kablet er Bandridge.

Mon du/I har en forklaring????? Jeg har tænkt på, om det måske er Macrovision, der "tænder" pga. den separate box, men er bestemt ikke sikker, da det samme sker ved afspilning af en skive med tv-optagelser.

Hjælp!!
Avatar billede halinagold Praktikant
30. juli 2009 - 19:11 #4
Min er en DVD28 (ikke HD) - men det glæder mig, at i det mindste din version virker...

Jeg kan desværre ikke hjælpe med det problem du oplever.
Avatar billede NielsO Nybegynder
30. juli 2009 - 19:25 #5
Ærgerligt...men tak fordi du svarede.
Må nok returnere afspilleren og finde på noget andet.