Avatar billede bahne2000 Novice
25. februar 2008 - 11:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Selection.change - activate klassen range mislykkedes

hejsa,

når jeg forsøger at eksekverer denne kode får jeg fejlen "Metoden activate for klassen range mislykkedes".

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)

    ActiveCell.Select
    Dim myvalue As Variant
    myvalue = ActiveCell.Value
    Debug.Print myvalue

    Sheets("Ark2").Select

    Cells.Find(What:=myvalue, After:=ActiveCell, LookIn:=xlFormulas, LookAt _
        :=xlPart, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlNext, MatchCase:= _
        False, SearchFormat:=False).Activate

    Range(Selection, Selection.End(xlToRight)).Select
    Selection.Interior.ColorIndex = 6

  End Sub

Jeg kan ik helt greje hvad der går galt..
Avatar billede kabbak Professor
25. februar 2008 - 12:08 #1
Hvis Sheets("Ark2") ikke er det ark ,som du har koden i, får du denne fejl, man kan IKKE vælge andre ark i et Arks kodemodul.

Du kan kun vælge andre ark i et module
Avatar billede bahne2000 Novice
25. februar 2008 - 12:42 #2
hmmm... det er så et problem for det skal være sån at når man markerer en celle i ark1 skal den finde første cellen med samme værdi i ark2
Avatar billede kabbak Professor
25. februar 2008 - 15:36 #3
prøv denne

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)

    ActiveCell.Select
    Dim myvalue As Variant
    myvalue = ActiveCell.Value
    Debug.Print myvalue

    Sheets("Ark2").Select

    a = Sheets("Ark2").Cells.Find(What:=myvalue, After:=Sheets("Ark2").Range("A1"), LookIn:=xlFormulas, LookAt _
        :=xlPart, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlNext, MatchCase:= _
        False, SearchFormat:=False).Address

  Sheets("Ark2").Range(a).End(xlToRight).Interior.ColorIndex = 6

  End Sub
Avatar billede kabbak Professor
25. februar 2008 - 15:38 #4
det er vist sådan

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)

    ActiveCell.Select
    Dim myvalue As Variant
    myvalue = ActiveCell.Value
    Debug.Print myvalue

    Sheets("Ark2").Select

    a = Sheets("Ark2").Cells.Find(What:=myvalue, After:=Sheets("Ark2").Range("A1"), LookIn:=xlFormulas, LookAt _
        :=xlPart, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlNext, MatchCase:= _
        False, SearchFormat:=False).Address

  Sheets("Ark2").Range(Sheets("Ark2").Range(a), Sheets("Ark2").Range(a).End(xlToRight)).Interior.ColorIndex = 6

  End Sub
Avatar billede bahne2000 Novice
25. februar 2008 - 15:48 #5
Så fik jeg lige smidt på en select den pågældende celle. Fantastisk takker for hjælpen kabb. smid lige et svar :)

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)

    ActiveCell.Select
    Dim myvalue As Variant
    myvalue = ActiveCell.Value
    Debug.Print myvalue

    Sheets("Ark2").Select

    a = Sheets("Ark2").Cells.Find(What:=myvalue, After:=Sheets("Ark2").Range("A1"), LookIn:=xlFormulas, LookAt _
        :=xlPart, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlNext, MatchCase:= _
        False, SearchFormat:=False).Address

  Sheets("Ark2").Range(Sheets("Ark2").Range(a), Sheets("Ark2").Range(a).End(xlToRight)).Interior.ColorIndex = 6
  Sheets("Ark2").Range(Sheets("Ark2").Range(a), Sheets("Ark2").Range(a)).Select

  End Sub
Avatar billede kabbak Professor
25. februar 2008 - 17:17 #6
et svar ;-))
Avatar billede bahne2000 Novice
26. februar 2008 - 00:20 #7
:)